Vaccinationskrav i Danmark?

Sv: Vaccinationskrav i Danmark?

Hesten skal være basis-vaccineret. Ved basis-vaccination forstås to vaccinationer udført med et interval på mindst 3 uger og højst 3 måneder. Basis-vaccinationen skal være tilendebragt senest 10 dage inden hesten opstaldes, trænes eller starter på banen.
Hesten skal derefter revaccineres med intervaller, der ikke overskrider 6 måneder til og med dens 3. leveår. Heste på 4 år og derover skal revaccineres med intervaller, der ikke overskrider 12 måneder.

Ojdå, har Bornholm hittat hit? Välkommen! Visst är det väl du som hade Progress Value på station i fjol? //Linda och B.G.Hannah

Hej Linda!
Ja, det er rigtigt at jeg havde Progress Value i fjor. Går det bra med B.G. Hannah?. Et fint sto, som jeg hoppas kan leverera et fint Progress Value-føl i år.
Hilsen Aage

Liknande trådar

Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
452
Senast: Palermo
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Samhälle Mary kommer få titeln drottning(gemål) och Frederik blir ju kung (regent), då kan ju inte Margrethe fortsätta ha titeln drottning...
2
Svar
35
· Visningar
4 152
Senast: Snowball
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: KattenJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka