vaccinationer

fälttävlansnisse

Trådstartare
Någon som vill förklara reglerna för vaccination vid intrenationell tävling?

Är det så att de ska vaccineras 2 ggr/år eller är det så att de ska vara vaccinerade senast 1/2 år innan starten i tävlingen?

Sv: vaccinationer

Efter vad jag har fattat det som så ska man om man vill tävla internationell vaccinera hästen med ett halvår mellan varje vaccinering. Så har jag uppffattat det hela som. Kan ju dock ha fel, tävlar ju inte direkt...

jo det trodde jag med men så var det nån som sa att det räckte med att det var ett halv år innan tävlingen, men då fattar inte jag måste man göra om grundvaccinationen då?

Borde du inte behöva, vanliga skogsmule hästar får ju vaccinering en gång per år utan att behöva ny grundvaccinering.

kom på att min hopptränare tävlar internationellt och man skulle vaccineras varje halvår? om jag fattade det rätt...

jag ska ev tävla i Tyskland i Maj nästa år så då kommer vi vaccinera honom i december... (blev vaccinerad i bärjan av Juni)

Oki men hur ska jag då vaccinera min häst. Hon blev vaccinerad i ocktober förra året. Tanken är att jag ska starta inter. i september. ska jag vaccinera henne 2 gånger innan det då?

Nej det behövs inte, det är när man är på tävlingen som hästen måste vara vaccinerad max 6 månader innan. Så du ska kunna vaccinera i augusti och det ska gå bra. sedan om du ska fortsätta tävla internationelt så är det bara att vaccinera en gång per halvår från och med den senatse vaccineringen.

Om jag har upffatat reglerna rätt.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
485
Senast: movi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka