Vaccination - startberättigad

anhe

Trådstartare
Funderar på hur TR ska tolkas med antal dagar sedan senaste vaccinationen. Om jag vaccinerade den 22/8, är hästen då startberättigad den 29/8 eller 30/8. Det beror ju på om man räknar den 22:a eller 23:e som dag 1. Någon som vet?

Funderar på hur TR ska tolkas med antal dagar sedan senaste vaccinationen. Om jag vaccinerade den 22/8, är hästen då startberättigad den 29/8 eller 30/8. Det beror ju på om man räknar den 22:a eller 23:e som dag 1. Någon som vet?

Det får du ju reda på när du lägger in det i tdb?

Jag skulle räkna den 22 som dag 1. Den ska ju vaccineras varje år, alltså senast den 22/8 nästa år. Därmed är den 22 dag 1.

Ha ha, ja, fast det hjälper mig inte jättemycket om jag ska planera en tävling och inte vet förrän på tävlingsdagen om jag kunde anmält eller inte 😁

Fast jo det är väl bara att prova fylla i en vaccination (på test alltså) och se vad som står? Det kommer ju upp en textruta med datum när hästen är startberättigad. Då ser du ju hur de räknar och sen kan du ta bort vaccinationen igen bara...

Fast jo det är väl bara att prova fylla i en vaccination (på test alltså) och se vad som står? Det kommer ju upp en textruta med datum när hästen är startberättigad. Då ser du ju hur de räknar och sen kan du ta bort vaccinationen igen bara...
Testade, och jag ser inget datum specificerat. Det står bara en textruta om att hästen inte är startberättigad förrän det gått minst 7 dagar sedan senaste vaccinationen. Är jag blind? :confused:

20180826_215708.webp
Testade, och jag ser inget datum specificerat. Det står bara en textruta om att hästen inte är startberättigad förrän det gått minst 7 dagar sedan senaste vaccinationen. Är jag blind? :confused:

Du får alltså inte upp det här?

Ja, det verkar så, jag kan dock tycka att det är synd att det i tdb inte står när hästen är startberättigad igen, då hade man vetat helt säkert.

Det ska gå sju dygn efter injektion innan hösten får starta. Dvs, om du vaccinerar på en lördag får hästen starta tidigast söndagen veckan därpå, alltså dygn 8 efter vaccinationen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Habina
·
Hästvård Kan ngn förklara följande lite bättre för mig: Ny, justerad lydelse fr o m 3 januari 2022 Om C- eller R-vaccination utförs inom 21 dagar...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Elo
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama