Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på hur TR ska tolkas med antal dagar sedan senaste vaccinationen. Om jag vaccinerade den 22/8, är hästen då startberättigad den 29/8 eller 30/8. Det beror ju på om man räknar den 22:a eller 23:e som dag 1. Någon som vet?
Där står det bara att hästen inte är startberättigad, inte när den blir det igen.Det får du ju reda på när du lägger in det i tdb?
Där står det bara att hästen inte är startberättigad, inte när den blir det igen.
Ha ha, ja, fast det hjälper mig inte jättemycket om jag ska planera en tävling och inte vet förrän på tävlingsdagen om jag kunde anmält eller inteJo när det blir grönt
Ha ha, ja, fast det hjälper mig inte jättemycket om jag ska planera en tävling och inte vet förrän på tävlingsdagen om jag kunde anmält eller inte
Testade, och jag ser inget datum specificerat. Det står bara en textruta om att hästen inte är startberättigad förrän det gått minst 7 dagar sedan senaste vaccinationen. Är jag blind?Fast jo det är väl bara att prova fylla i en vaccination (på test alltså) och se vad som står? Det kommer ju upp en textruta med datum när hästen är startberättigad. Då ser du ju hur de räknar och sen kan du ta bort vaccinationen igen bara...
Testade, och jag ser inget datum specificerat. Det står bara en textruta om att hästen inte är startberättigad förrän det gått minst 7 dagar sedan senaste vaccinationen. Är jag blind?
Nej
Jag tror att den texten kommer upp först från det datum som hästen är startberättigad, alltså när karensen för vaccinationen har släppt.
Jag tror att den texten kommer upp först från det datum som hästen är startberättigad, alltså när karensen för vaccinationen har släppt.
Så kanske det är Min häst vaccinerades 20/2 och var startberättigad 28/2.
Då bör TS häst vara startberättigad den 30 e ? @anhe
Ja, det verkar så, jag kan dock tycka att det är synd att det i tdb inte står när hästen är startberättigad igen, då hade man vetat helt säkert.