Va tycker ni om fodret Happy dog till katter?

Sv: Va tycker ni om fodret Happy dog till katter?

Låter som hundmat.
Är det hund mat??

Happy Dog verkar inte ha nått kattfoder, så det är inte alls bra. För att inte säga dödligt i längden eftersom hundfoder saknar saker som är livsviktigt för katten. T.ex taurin.

Däremot finns ju Happy Cat, det är inte det du tänker på?

jo det e det ja menar... bra/ dåligt??

Det överlåter jag till experterna sol m.fl. Däremot tycker den relativt okunniga jag att det är lite mycket örter och annat onödigt.

Katter måste ha i sig taurin, detta finns inte i hundmat, därför är det inte bra att ge hundmat till katter, inte enbart iaf.

det är ju inet hundmat jag ger till atten utan katt mat..

Ok, ja det var ju en annan sak. Det finns ingen som kan säga om det är bra eller dåligt just för din katt, alla är olika och mår bra av olika saker, funkar inte det fodret du har nu så testa och se om detta är bättre, du märker rätt fort på katten om den mår bra av det. *hukar mig för alla självutnämnda experter*

Ok, ja det var ju en annan sak. Det finns ingen som kan säga om det är bra eller dåligt just för din katt, alla är olika och mår bra av olika saker, funkar inte det fodret du har nu så testa och se om detta är bättre, du märker rätt fort på katten om den mår bra av det. *hukar mig för alla självutnämnda experter*

ok tack ändå:)

Ser ut att ha i princip samma sammansättning som alla andra torrfoder förutom att de har stoppat i lite kanin.

Light-torrfoder tycker jag överlag är skräp. Skulle rekommendera Hill's m/d före alla andra light-torrfoder om torrfoder tvunget måste ges.

Light-torrfoder tycker jag överlag är skräp. Skulle rekommendera Hill's m/d före alla andra light-torrfoder om torrfoder tvunget måste ges.

Är inte problemet med lighttorrfoder att portionen som ska ges är så liten att katten aldrig blir mätt?

Jag prövade flera lighttorrfoder till mina tjockisar under nåt års tid. De gick inte ner ett dugg, i bästa fall låg de still (på övervikt) med lighttorrfoder.

Ner gick de inte förrän jag bytte till Mjau våtmat. Synd att du inte vill pröva det Zinita, det är ett väldigt bra sätt att banta en katt. Mina vägrade också äta det i början men jag lyckades lösa det problemet.

Din katt är jättevacker men skulle definitivt behöva gå ner i vikt - för hälsans skull.

Är inte problemet med lighttorrfoder att portionen som ska ges är så liten att katten aldrig blir mätt?

Jag prövade flera lighttorrfoder till mina tjockisar under nåt års tid. De gick inte ner ett dugg, i bästa fall låg de still (på övervikt) med lighttorrfoder.

Ner gick de inte förrän jag bytte till Mjau våtmat. Synd att du inte vill pröva det Zinita, det är ett väldigt bra sätt att banta en katt. Mina vägrade också äta det i början men jag lyckades lösa det problemet.

Din katt är jättevacker men skulle definitivt behöva gå ner i vikt - för hälsans skull.

Men då mena du mjau burkmat?
men är det inte så att de måste tugga för att minska risken för tandsten??

Mina åt bara Mjau i ett par år och fick inte tandsten. Jag såg att de började få en brun beläggning men fullt utvecklad tandsten såg det inte ut att vara.

I dag har de faktiskt inte kvar beläggningen. Om det beror på att de numera några gånger i veckan får råa kycklingvingar vet jag inte. Men då tuggar de ju BEN ordentligt. Så jag vet inte om det är orsaken.

Sol vet mer än jag om olika foder och tandsten - hon kommer säkert att svara dig bättre:)

Torrfoder håller tyvärr inte tandstenen borta heller så ur den synvinkeln kvittar det faktiskt. Ytterst få torrfoder har i vetenskapliga studier visat sig ha någon betydande effekt mot tandsten, vissa specialfoder har visat en liten effekt men inte tillräcklig för att man ska kunna försumma annan tandvård. Vissa hävdar att torrfoder kan bidra till tand- och tandköttsproblem eftersom stärkelsen är mumma för bakterierna i munnen.

Mina katter blev av med beläggningar och tandsten när jag slutade ge torrfoder. De får köttben och köttbitar vilket uppenbarligen har god effekt på iaf mina katter.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 122
Senast: Shilton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar