Summerwind
Trådstartare
Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös antibiotika och sista gången tog det fem dagar innan det hade vänt ordentligt. Cefotaxim har jag fått dessa gånger och sista gången tog det alltså längre tid att vända förloppet. Som mest hade jag då ett CRP på 345 (ska vara under 5). Jag hade en stor njursten i vänster urinledare som upptäcktes på första CT-röntgen i april. Två gånger var jag på stötvågsbehandling för att få bort den men det lyckades inte så till sist blev jag opererad med laser 21/9. Operationen gick bra och jag trodde att nu är det slut på eländet... Men ack, i söndags kände jag sveda och trängningar igen och åkte in på Kvälls och Helgmottagningen där de konstaterade en ny UVI med + 4 på Leukocyter, positivt på Nitrit och bakterier samt ett CRP på 32. Läkaren där sa att det var ett gränsfall att skicka mig till akuten eller prova antibiotika oralt. Jag fick Selexid som jag nu har tagit sedan i söndags lunch. Han sa också att jag skulle gå till min ordinarie vårdcentral som idag och kolla urin och CRP. Var där idag och hade ingen feber då och Leukocyterna hade gått ner till + 2, men CRP hade stigit från 32 till 82! Och nu har jag över 38 grader trots antibiotikan. Tyvärr var det en ung läkare som verkade väldigt osäker på vårdcentralen så han fick rådfråga sina kollegor om hur de skulle göra. När jag gick så log han stort och sa att jag var hans första patient någonsin så det var därför han var lite stressad. De vill vänta på odlingen som kommer om några dagar. Några tips om vad jag kan göra för att inte få UVI hela tiden? Läkaren i söndags sa att det var ohållbart att ha det så här och det håller jag med om.
Jag tvättar mig bara med olja och har en Oestring insatt i slidan för att hålla slemhinnor fuktiga och inte så mottagliga för bakterieangrepp men det tycks inte hjälpa. Har ätit tranbärskapslar i två månader också.
Någon?
Jag tvättar mig bara med olja och har en Oestring insatt i slidan för att hålla slemhinnor fuktiga och inte så mottagliga för bakterieangrepp men det tycks inte hjälpa. Har ätit tranbärskapslar i två månader också.
Någon?