Sv: UuuÄÄÄÄ!!!!
Vet inte, det ligger latent inne i kissen och förs över via mjölken.
Vet inte, det ligger latent inne i kissen och förs över via mjölken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej vi får väl verkligen hoppas att kött från livsmedelsbutiker inte kan ge mask. Däremot kan rå insjöfisk ge katten/hunden mask. Och det är väl inte allt för ovanligt att någon som fiskat och fått tex. abborre ger bort fisken till en kattägare?Sassy skrev:Innekatter får sällan mask, utekatter är ytterst sällan maskfria. Risken att en katt ska få mask via kött avsett som föda är i princip obefintligt, tänk dig vad myndigheterna skulle ha att säga om det...
Haha! Ja!MissFideli skrev:Ah, en till som lärt sig![]()
Prosit skrev:Okej, nu kräktes hon igen!!! Denna gången ett helt nystan med mask*kräk* Jag har faktiskt kräkts...... jag med
![]()
![]()
det var både hel bandmask, säkert en 4-5 dm, och sen längre smala maskar, är det spolmask det????
Hur snabbt verkar maskmedlet?? Det måste ju gå jättefort om det ha verkat redan??
Bandmasken såg död ut, rörde sig inte, medan spolmasken (eller vad det är) ringlade friskt![]()
Jag avmaskade ju med Droncit, o den tar ju bara bandmask, så i morgon blir det till att få tag på annat maskmedel.
Men hur ska jag kunna sova????![]()