B

birken

min katt har blivit skitfet på sistone!!:eek: har någon nått bra tips på mat man kan ge till feta katter??!!!

Sv: uups

hahaha...:D näe faan då blir hon ännu fetare!!har du katt eller?? vadå "(10)"????

Burkmat är det mindre fett och mer vatten i än torrfoder =smalare katt.
Jag har katt och har haft i nästan 20 år.

Jag hade feta katter, de åt torrfoder, jag gick över till blötmat = MYCKET smalare katter.

Omräknat i torrsubstans är det mer fett i blötmat men katten ska ha fett. Och protein. Det är kolhydrater den blir fet av och torrfoder innehåller massor med såna.

Edit: förresten, skitfet på sistone. Kan hon vara med ungar eller är hon kastrerad?

Du har rätt i att burkmat är bra Haukur, men jag tror inte det är just fettet som det finns mindre av för fett är nyttigt för katten - det är kolhydrater/spannmål som det finns mindre av i bra burkmat än i bra torrfoder! Katter är inte gjorda för att äta kolhydrater annat än i väldigt liten mängd (ungefär det som finns i magen på en mus eller fågel). Tänk Atkins-diet för katter. ;)

/Erica

Burkmat, av precis samma anledning som Cheeserica skriver.
Då ska det vara "köttmat" och inte små patéer. Mjau är billigt och mycket bra.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
461
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
731
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix