Utvärdering Stora Stockholm 2005

Kalaspinglan

Trådstartare
Hur gick det för er allesammans, ni som ställde ut? Och ni som besökte, vad tyckte ni?

För oss gick det "sådär". Jag är jättenöjd över att plutten stog helt stilla när domaren kände ordentligt igenom honom. Däremot visade han upp sin mångsidighet i gångarter (dvs hans rena passgång) och jag tror att det drog ner, även om det inte stod något i protokollet, på helhetsintrycket. Vi fick faktiskt springa igen, så det var väldigt jyste tycker jag. Men med tanke på vilka problem som varit med att stå still för domaren så är jag helt nöjd!

"Nice balanced outline with pleasent headproportions. Would prefer sl darker eye. Good strong neck. Good dept of chest. Balanced angolations and move well".

Slutligen vill jag säga att jag är glad att flera buke-folk kom och sa hej till mig!!! Tyvärr var jag en aning disträ igår (jäklar vad onormalt nervös jag var igår!!). Nästa gång vi ses lovar jag att vara mer med i matchen!!!

Sv: Utvärdering Stora Stockholm 2005

Gick inget vidare, blev en 2:a :p Men det är sånt man får ta, hade inte väntat mig nåt annat heller med tanke på att in lilla tjej hade alldeles för kort päls. Menmen! Kul va dt att va med iaf!

"Min" hund blev CK, 1:a...och nånting mer... Hon blev tyvärr inte placerad bland de bästa tikarna, men hon fick vara med där i a f!
SUPERBRA kritik och domaren gillade tydligen henne mkt, men kunde inte göra mer åt konkurrensen.

Uppställd efteråt
In action

För mig gick det ju bra, som ni ser i en annan tråd, CK, Cacib, BIM och Svensk Vinnare -05.
Trodde dock det skulle gå åt pipsvängen för Lokas helsyster som är superlik henne fick 2:a precis innan jag skulle visa, så jag var stensäker på att vi skulle få vår livs första tvåa, men det gick ju bra.

Var och smög vid RR-ringen, men hade inte riktigt ro att stanna och titta, vågade ju inte ropa efter Pinglan ;) Fin kritik dock!! Hur många RR var ni?? Såg ju hur många som helst...

//E

Jag var bara besökare. Jag och min sambo tittade på olika raser för att försöka bestämma oss för vilken sort som ska bli vår nya familjemedlem. Det fanns MÅNGA fina hundar....:love:

Jag var inte där i år. :p
Var istället hundvakt på kennel Khalil för att dom var i sthlm och ställde en hund.
Vet inte hur det gick för henne.

Jag ställde ju ingen hund själv men svarar åt Gumman eftersom hon inte kommer åt en dator just nu.
Det gick Ok, för henne. Hennes irländska setter kom inte vidare men det gick bra ändå. BRa kritik, problemet är att den lilla röda är blyg och inte vill visa upp sig. När hon börjat fjanta sig och kura ihop sig blir Gumman smått nervös och då blir det bara värre. Jaja, dom är båda nya i "gamet" , nästa år när dom fått ner vana då, vänta bara då sopar dom mattan:banana:

Blev ju så sugen på det här, undrar om det inte är dax att skaffa liten skit så jag kan börja ställa ut:idea:

Min lilla knas var superduktig!
Han har aldrig stått så bra på bordet som i lördags!

Tyvärr hade han kunnat haft bättre förutsättningar om jag inte hade varit så slarvig när jag badade honom på morgonen för hans hud och hår var lite oljigt så han hade ingen fin crest och det oljuiga håret på fötterna drog till sig all smuts och damm.. :crazy:

MEN vi gick därifrån med en slät etta, jag är JÄTTENÖJD och verkligen glad att vi inte blev diskvalificerade :angel:

:banana:

Nu får ni veta hur det gick för min irländare.
Junkl:1, Junkk 3 + Hp

Very nice bitch, well bodied. Nothing exaggarated obout her. Very Nicely maid. Pretty expression. Moved well, good coat, color.

Passar på att uppdarera hennes sida också. Men pippi misslyckades med bilderna på Stora sthlm.
Hedda har en egen adress på http://hedda.has.it

Det mest roliga var att jag var mindre nervös än jag brukar vara, men har man en blyg tik som har löp på G så gick det överförväntan bra. Hade mina aningar om vem som skulle ta den klassen och även andraplaceringen redan innan. Men nästa år så blir det även finland då jag redan rabiesvaccinerat min tik.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka