Uttorkad?!

F

Falk

Min foderhäst dricker i normala mängder och kissar normalt, men huden är ändå väldigt oelastisk och går inte tillbaka snabbt vid "nyptest". Har ni några tips eller tankar runt detta?

Sv: Uttorkad?!

Falk skrev:
Han dricker ur hink
Är hinken tom på morgonen? I så fall bör du ställa in två hinkar...se till att alltid finnas vatten, aldrig tomt. Blötlägg även kraftfodret...mina får som en lite tjockare soppa...alltid...(har dammkänslig häst)

Han har två hinkar i boxen och dricker ca 1 1/2 på natten. De har även vatten i hagen, så vatten brist tror jag inte på. Men jag har funderat på om njurarna inte fungerar som de ska....

Falk skrev:
Han har två hinkar i boxen och dricker ca 1 1/2 på natten. De har även vatten i hagen, så vatten brist tror jag inte på. Men jag har funderat på om njurarna inte fungerar som de ska....
Kan vara så...kontakta veterinär...Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Lillkin
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 732
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama