Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Nikkis

Trådstartare
Jag är SÅ STOLT över min lilla älskling att jag skulle kunna käka upp honom:love:
Ställde ut Nero i Uppsala igår, Inoff. givetvis då han blir 5 månader på onsdag, han var yngst bland schäfrarna.

Han blev Bästa hane och Bäst i ras + HP och fick väldigt bra kritik:D
Det började redan när vi skulle visa vacc.intyg som dom 'stoppade' oss och sa vilken grymt fin schäfer han är osv. Efter att han visades första gången så sprang ena ringsekreteraren fram till oss och sa att han är ruskigt fin osv. Sen kom även domaren (!!) och sa att Nero är bland de finaste schäfrarna han sett och att jag skulle ta vara på honom!
Alltså redan då blev jag löjligt glad och lite mallig haha.

Han skötte sig utmärkt under dagen och gjorde sitt bästa, fastän han blev vääääääldigt glad när domaren kom fram och skulle kika närmare på honom, men det var en bra domare som bara skrattade och sa "Ah, härlig valp men nu är jag slut haha".
Jag är så stolt över honom, fatta-första utställningen och han kammar hem 'såna' priser.

Hur som helst, så här fin är min älsklings älskling
S1035953.jpg

S1035945.jpg


:love:
S1035935.jpg


Hans kritik lyder som följande; "5mån hanvalp med flott silvett, maskulint huvud med härlig utstrålning. Mörka fina ögon, flott överlinje, välanlagda skuldror, bra ben/tassar, utmärkt vinkel runtom. Rör sig flott och har utmärkt päls. Vänligt och glatt temperament. "

Kunde man få en bättre 20 års present eller vad!?:p:bump:

HUND-07 nästa eller:angel:;)
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Grattis:banana: Vad roligt:bump:

Verkligen vacker och se på. Det är bara att börja anmäla sig till en massa utställningar då:D
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Tack så mkt!
Ja han är verkligen himla fin alltså. Jag har tidigare varit lite 'anti' mot utsl. men detta var riktigt kul faktiskt!:o:D

Och det skulle väl heller inte skada att börja visa upp en någorlunda bra schäfer och sopa mattan med alla sönderavlade jyckar.
Visst kommer jag ställa honom nån gång ibland, men vi ska satsa på ngt. annat ist.
Men fram tills dess kan vi ju åka ut och leka lite:angel::p

Vilket som, så är jag otroligt stolt över min lille krabat! Han är sååå duktig:love:
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Vad heter hani stamtavlan?
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Men det är väl självklart att du vinner alla priser, man kan ju inte annat när hunden är så jäla snygg.:love:

Han är supersöt. Grattis till priserna!
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

:o:p Tusen tack, och Nero tackar och bugar för alla fina komplimangerna han får!;)
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Så fin, och nu kommer jag ihåg honom också :D

taaack, alltid kul att höra.:p
Du gör det? Haha vad kul. Synd bara att vi inte kände igen varandra, spc. när man satt och spanade in alla hundar i den ringen dessutom. Men jag antar att man inte tänkte på det.

Men alltså, reagerade du också över att den super lilla sheltin vann sin klass eller?!:eek: Du vet, den som var typ lika liten som en chihuahua och typ helt outvecklad! Sinnessjukt.
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Men alltså, reagerade du också över att den super lilla sheltin vann sin klass eller?!:eek: Du vet, den som var typ lika liten som en chihuahua och typ helt outvecklad! Sinnessjukt.

Just på inoff utst behöver det inte vara auktoriserade
domare, då kan det gå lite hursom.
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

hahaha nej den var ju skitsnygg! Min uppfödares ;). Den var ju lite för liten men såg du hur den rörde sig!!!! Helt otroligt! :eek: Sen var den alldeles precis 4 månader och de andra var ju antagligen äldre.
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

hahaha nej den var ju skitsnygg! Min uppfödares ;). Den var ju lite för liten men såg du hur den rörde sig!!!! Helt otroligt! :eek: Sen var den alldeles precis 4 månader och de andra var ju antagligen äldre.

Hihi näe, jag tyckte inte att h*n var spc. fin. Tänkte inte hur den rörde sig faktiskt, men var det inte den som först total vägrade att gå? (men jag kan ha blandat ihop hundarna nu)

Men ja, smaken är som baken.:D
Tycker iaf. att din tik är mkt finare och var det även när hon var yngre;)


Kalinsi: KS hann svara.
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Hm.. Nej det var någon annan det.

Hihi, tack :angel:. Jag tycker nog också det faktiskt, om det inte vore så att den rörde sig så fantastiskt ;).
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Grattis!:) Vilken kennel kommer han från?
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Tack så mkt!:)

Han kommer från Tilabs kennel:angel:

Lång historia bakom om varför vi köpte honom osv.
Men han är utan tvekan över förväntan:p


Rotterö: Tusen tack:bump::bow:
 
Sv: Utställningsdebut igår!! *Bilder*

Grattis, jag tror jag såg din hund där i Jälla =)
Tusen tack! Jasså gjorde du??:)

Jag såg KS (och hon mig) Men ingen fattade att det var bukefalister haha!
Synd, kunde man ha en mini-hund-buketräff:D

Ställde du också? I vilken ring, hur gick det?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp