Royal_724

Trådstartare
Har ni släppt ut era kaniner än?
Haft ute mina kaniner igår och idag, men inte över natten!
Funderar på om jag kan låta dem va ute nu, dem har ju hus att gå in i om det blir kallt. Tror jag är lite mammig...:angel:
Hur har ni gjort?

Sv: Utsläpp?

Mina kaniner bor ute året runt men dom får inte vara i sommarburen på nätterna än,dom bor i vinterburen nu och så får dom vara i sommarburen ibland under dagen när det är bra väder.
Men dom får somsagt inte vara i sommarburen under nätterna än. (även fast dom har ett hus att gå in i:D)

Mina bor ute året om, kan välja själva om de ska va ute eller inne, nu är det nästan synd om de för att det är för varm på dagen i stället, ligger i skuggan å fämtar med den tjocka vinterpålsen på fortfarande...
Bild från del av buren (har visats här många gånger men men...)
029.jpg

Jag vågar inte ha mina kaniner ute på natten utan nät-tak med tanke på katter, fåglar, rävar osv. Förra året hade jag sånt blått trädgårdsnät och drog över eftersom beteshagen var såpass stor (60 kvadratmeter), men mina går inte ute dygnet runt förrän på sommaren och då bara vid bra väder. De kaniner som ställs ut är bara ute på natten/vid molnigt väder.

Förut när jag hade färre kaniner hade jag permanenta uteburar i anslutning till kaninstallet som två kaniner hade tillgång till året runt men dem blev så tråkiga och nerbetade så vi tog bort dem.

Liknande trådar

Katthälsa :arghh::arghh: Katten har dragit in loppor och jag får snart panik. Hon har givetvis medel mot alla sånna där äckliga småkryp och HON...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: CaisaCax
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Scata
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar