Lejonelle

Trådstartare
Min dotters golden har fått små utslag på nosryggen, örats utsida. Ser ut lite som små blåsor med skorpa på. De verkar inte klia och han är inte alls besvärad men det måste ju bero på något? Teorier någon?

Sv: Utslag

Om det är en unghund kan det vara valpplitor. Googla på bilder av valpplitor. (svinkoppor eller impetigo hos hund)

Sv: Utslag

Om det är en unghund kan det vara valpplitor. Googla på bilder av valpplitor. (svinkoppor eller impetigo hos hund)

Nej, det är en gammal hund, men impetigo är väl virus så antar att det kan smitta äldre hundar också?? Ganska likt enligt bilderna.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 582
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?