Lejonelle

Trådstartare
Min dotters golden har fått små utslag på nosryggen, örats utsida. Ser ut lite som små blåsor med skorpa på. De verkar inte klia och han är inte alls besvärad men det måste ju bero på något? Teorier någon?

Sv: Utslag

Om det är en unghund kan det vara valpplitor. Googla på bilder av valpplitor. (svinkoppor eller impetigo hos hund)

Sv: Utslag

Om det är en unghund kan det vara valpplitor. Googla på bilder av valpplitor. (svinkoppor eller impetigo hos hund)

Nej, det är en gammal hund, men impetigo är väl virus så antar att det kan smitta äldre hundar också?? Ganska likt enligt bilderna.

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 379
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hej! Min tik på 8 månader har utslag som ser ut som finnar/plitor och röda märken. Är det någon som upplevt liknande eller vet vad det...
Svar
5
· Visningar
1 374
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka