Utrustnings - lista för Råttor

Q

Queen

Vad ska man ha för utrustning till sina råttor?
Jag vet på ett ungefär, men jag vill höra vad ni har för erfarenheter av vilket material som är bäst o.s.v.
T.ex. huset, ska det vara av trä eller plast?

Mina råttor sov inte i hus, de sov i ett grovt papprör som hängts upp i burtaket. Eftersom de inte "boar" så behövs inget egentligt hus, bara ett tryggt ställe att sova på, kan se ut hur som helst egentligen. Mina föredrog röret även om jag provade att sätta in hus.
Hängmatta, rep, grova grenar att rigga upp att klättra på, hyllor osv.
En del lyckas få sina råttor att använda toa-låda, men det har inte jag klarat av.

Bur, inredning, bottenströ, matskål, vattenskål och/eller flaska... Sele kan vara bra att ha också.

För hus är nog trä att föredra, plast kan bli rätt instängt. Skulle de gnaga på huset så är även trä bättre.
Annars kan man ju ha i princip vad som helst som hus, en vanlig kartong kan duga finfint, eller tex en hängmatta i två lager så de kan gömma sig inuti, osv :)

Mina två tjejer sover en en plastkorg inredd med handduksbitar eller någon av hängmattetunnlarna. En av dem älskar att sova i den gigantiska pappersrems-högen. :D
Men plastkorgen är nog favoriten, de brukar ligga på varann för att få plats (egentligen är där bara plats för en råtta).

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka