utrustning barrock

S

strumpan

hej, är det någon som rider barrock eller klassiskt med en bomlös ni själva eller någon ni vet????

Jag har visserligen inte kommit igång att rida än (skadad häst), men jag har en bomlös sadel och hoppas att det ska fungera bra!

Jag vet ingen som gör det, men jag tror att det skulle fungera jättebra faktiskt.
Det går ju jättebra att rida "vanlig" dressyr i bomlöst, så det borde väl gå lika bra med barock/akademiskt.

Kolla under "barock" här i forumet, där står en massa om bomlöst bla..

Hej!!
Jag har en torsion endurance till mitt fbl och vi rider barock. Är med i Akademisk ridkonst i Mariestad och vi är nog en 4-5 st som rider i bomlöst nu.
Mvh linda

Tack alla ni som svarade.En lånesadel är på väg.ska prova både Endurance och Dressage.
Det ska bli jätte spännande. :bow:

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
731
Senast: fio
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
493
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har grottat mig in i detta lite och har en stubben equisoft. Längden är som på bilderna men tänker spontant att själva gjorde borde...
Svar
14
· Visningar
629
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka