gylle
Trådstartare
Fick för många år sedan ett pulver till min gamla fullbodsvalack att ge i engångsdos då han verkade vara lite "seg"kissad och det luktade lite räligt. Han fick denna dos och kissade sedan ur sig rejält med mojagoja, kisset var nästan svart rensade med andra ord rejält, sedan dess har han inte haft problem med detta (är nog närmre 10 år sedan), den sista tiden har jag märkt att han är sådär små "Seg" i kissandet igen (nu 18 år gammal), och de sista dagarna har det börjat lukta urk (han har precis haft någon form av allergisk reaktion med hudutslag misstanken är mot stalosanet i torvbädden), vet inte om detta kan påverka att det är mkt utrensningsprodukter med ut i kisset.
Mitt största problem med denna häst är att han inte tål pencillin vilket gör att jag fortare än kvickt vill bryta ev pågående infektion och kom då att tänka på den kur han fick då.
Någon som har en aning om vad det kan ha varit (han jag fick den av sysslade då med allt möjligt med foder, örter mm mm) ?
Eller någon som vet något annat supereffektivt för att rensa ur urinvägarna på den gamla pojken?
Mitt största problem med denna häst är att han inte tål pencillin vilket gör att jag fortare än kvickt vill bryta ev pågående infektion och kom då att tänka på den kur han fick då.
Någon som har en aning om vad det kan ha varit (han jag fick den av sysslade då med allt möjligt med foder, örter mm mm) ?
Eller någon som vet något annat supereffektivt för att rensa ur urinvägarna på den gamla pojken?