Utom tävlan / HC

Docka

Trådstartare
Jag har försökt söka här på Buke och i TR, men hittar inte riktigt ett svart/vitt svar.

Hur är det här med att starta utom tävlan eller HC?
Behöver man medlemskap i en klubb, behöver man kanske till och med licens?

Anledningen till varför jag undrar är för att jag inte tror min unghäst kommer vara redo för tävlingar förrän ganska sent det här året, och då känns det lite töligt att behöva lösa medlemskap och licens när bara 1-2 månader av året kvarstår :angel:

Träningstävlingar hade ju varit det bästa, men det finns inte så gott om dem tyvärr...

Någon som har koll?

Sv: Utom tävlan / HC

Varje klubb berstämmer själv om du ev får starta utom tävlan så det är ju inte säkert att du får det.
Det behöver inte bli så dyrt.
Leta rätt på en klubb som inte tar så mycket i meddlemsavgift, du behöver ju bara tävla för dom, man måste inte rida på klubben så den kan ligga var som helst.
Lös sen bara lokal licens (200:-) för om du inte är redo att tävla så lär det väl ändå inte bli tal om regionala tävlingar?!
Så brukar jag göra för att hålla kostnaderna nere.

Liknande trådar

Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 032
Senast: AW
·
Dressyr Kloka bukare, nu behöver jag er hjälp.. Får man starta ena klassen utom tävlan (om det är ok för arrangören så klart) och inom tävlan i...
Svar
14
· Visningar
1 512
Dressyr Hej alla glada! Har letat i TR efter svar på min fråga men hittar inget, även pratat med en dressyrdomare som inte heller visste så...
Svar
6
· Visningar
1 452
Senast: mariahmia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama