Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag älskar också min Yeti men kommer byta bort den till förmån för en bil med starkare krok. 80 kg räcker inte för mitt 1990-släp och alla nyare Yeti har den begränsningen. Jag vet inte hur stor roll det spelar (ingen alls säger vissa men något klart svar hittar jag inte) men när jag nu ändå ska byta så blir det inte en nyare Yeti som tänkt.
Alltså jag fick aldrig någon riktig riktigt klarhet i det där. Det var ingen påverkan på bilen när jag körde. Det slutade med att jag bytte bil av helt andra orsaker så problemet löste sig själv. Nu drar jag samma släp med en XC60Gammal tråd men undrar ändå om hur det gick med Yetin och kultrycket?
Tänkt köpa en begagnad provan men den finns inte i närheten så jag har svårt att dubbelkolla kultrycket. Säljaren har angivit 75 kg i ena annonsen och 100 i den andra men när jag frågade sa han att det blir lite mindre när man ställer häst i för det omfördelar belastningen lite.
Tack för svar! Har kollat med två Fautras-firmor (har även andra släp) och det verkar inte vara så ovanligt att kultrycket är hyfsat högt, han nämnde bla BOJ eftersom jag sa att jag haft ett förr. Jag ligger inte och kör land och rike runt. Några ggr per år kanske jag ger mig ut på 10-mils-turer annars är det till ridhuset 4 km bort, till tippen i byn, byggfirma i närheten osv. Om detta skulle vara en stor problem borde det ha uppmärksammats mer tänker jag.Alltså jag fick aldrig någon riktig riktigt klarhet i det där. Det var ingen påverkan på bilen när jag körde. Det slutade med att jag bytte bil av helt andra orsaker så problemet löste sig själv. Nu drar jag samma släp med en XC60
/T