Utländska hblraser

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Affa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 950
Sv: Utländska hblraser

Nej pappersfärgen är inte densamma i de olika förbunden. Jag vet att hannoveranerförbundet har rosa papper tex.

Helen

I Tyskland är rosa pass detsamma som våra "gröna papper". Gäller alla förbund.
I Danmark är det "Bordeaux pass", vilket då har mörkröda pärmar som är motsvarigheten

Ok, tack till er båda :bow

Nån som vet hur det är i Belgien och Holland?

Jag har en holländsk häst, registrerad i KWPN. Hans pass har mörkröda pärmar och ljusgult papper med KWPN´s logga svagt tryckt på. De har ett förbund till, NRPS, men det är inte godkänt av ASVH.
De belgiska häst jag har har bara FEI-pass och reg-bevis,som är gröntryckt (påminner om ett gammalt värdepapper).

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Freazer
·
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: Görel
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Willys
·
Juridik & Ekonomi Någon som känner igen denna valuta. Hjälpte en utländsk familj men hittar inte att den valutan i så hög valör som dom påstod att det var. 2
Svar
28
· Visningar
2 112
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka