Utfrysning ridklubb

Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat honom av mig på foder och de passar jättebra ihop.

Ibland blir ju hästköp fel och det kan ju hända även för ridskolor. Väldigt många har gillat detta på fb men ingen har haft någon snäll kommentar.

Nu ska jag köpa en ny häst som ska stå hemma i mitt egna stall vi håller på och bygga. Det vet jag att folk har åsikter om.

Och jag ska ta hjälp av en tjej som är mer kunnig än hon som hjälpte mig med den här hästen, så att jag köper en häst som passar mig. Så att det blir roligt att ha häst så att jag kan åka på träningar och längre fram även tävlingar. Och få den där häst vardagen jag längtar efter. Det där med att rida på ridskola 1 gång i veckan det har jag tröttnat på för länge sen och jag tycker inte det är roligt.

Det känns som att jag blir utfryst på ridklubben, jag kan inte rida tillräckligt bra, jag borde rida bättre, jag kan inte ha ett eget stall m.m. Det känns väldigt tråkigt att man inte vill vara rädd om sina medlemmar och inkludera alla och få en riktig rolig klubbgemenskap.

Det här gör mig så ledsen, det är ju meningen att det ska kännas roligt med ridningen och att vara på ridklubben.
 

Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat honom av mig på foder och de passar jättebra ihop.

Ibland blir ju hästköp fel och det kan ju hända även för ridskolor. Väldigt många har gillat detta på fb men ingen har haft någon snäll kommentar.

Nu ska jag köpa en ny häst som ska stå hemma i mitt egna stall vi håller på och bygga. Det vet jag att folk har åsikter om.

Och jag ska ta hjälp av en tjej som är mer kunnig än hon som hjälpte mig med den här hästen, så att jag köper en häst som passar mig. Så att det blir roli.
Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat honom av mig på foder och de passar jättebra ihop.

Ibland blir ju hästköp fel och det kan ju hända även för ridskolor. Väldigt många har gillat detta på fb men ingen har haft någon snäll kommentar.

Nu ska jag köpa en ny häst som ska stå hemma i mitt egna stall vi håller på och bygga. Det vet jag att folk har åsikter om.

Och jag ska ta hjälp av en tjej som är mer kunnig än hon som hjälpte mig med den här hästen, så att jag köper en häst som passar mig. Så att det blir roligt att ha häst så att jag kan åka på träningar och längr fram även tävlingar. Och få den där häst vardagen jag längtar efter. Det där med att rida på ridskola 1 gång i veckan det har jag tröttnat på för länge sen och jag tycker inte det är roligt.

Det känns som att jag blir utfryst på ridklubben, jag kan inte rida tillräckligt bra, jag borde rida bättre, jag kan inte ha ett eget stall m.m. Det känns väldigt tråkigt att man inte vill vara rädd om sina medlemmar och inkludera alla och få en riktig rolig klubbgemenskap.

Det här gör mig så ledsen, det är ju meningen att det ska kännas roligt med ridningen och att vara på ridklubben.
hej @Barbabelle när jag först läste ditt inlägg upplevde jag det som om du var väldigt ung sen såg jag profilen och du har varit medlem i buke sen 2006 så du bör vara minst 30 år iallafall.

Jag tycker du har ett ansvar ska engagera dig i din klubb för att förbättra stämningen. Delta i styrelsen, hitta på klubbaktiviteter, gör saker för klubben så hittar vännerna fram tror jag iallafall.

Skit i kommentarer och sociala media i alla dess former, speciellt kommentarer.

Man blir lite ensam när man har egen häst hemma men njut av samvaron med den bästa kompisen hästen. Om de flesta i klubben inte är privatryttare blir det vissa problem och om många i klubben är privatryttare blir det andra problem. Försök omfamna det och hitta lösningar för dig. Engagera dig i klubben och skapa klubbengagemang för dig själv och andra.
 
Hej @Barbabelle jag läste din text och tänkte du var väldigt ung men i din profil står det att du varit medlem här se 2006 så det innebär att du är minst 30 år om jag antar att du var 14 år när du började skriva här.

hej @Barbabelle när jag först läste ditt inlägg upplevde jag det som om du var väldigt ung sen såg jag profilen och du har varit medlem i buke sen 2006 så du bör vara minst 30 år iallafall.

Jag tycker du har ett ansvar ska engagera dig i din klubb för att förbättra stämningen. Delta i styrelsen, hitta på klubbaktiviteter, gör saker för klubben så hittar vännerna fram tror jag iallafall.

Skit i kommentarer och sociala media i alla dess former, speciellt kommentarer.

Man blir lite ensam när man har egen häst hemma men njut av samvaron med den bästa kompisen hästen. Om de flesta i klubben inte är privatryttare blir det vissa problem och om många i klubben är privatryttare blir det andra problem. Försök omfamna det och hitta lösningar för dig. Engagera dig i klubben och skapa klubbengagemang för dig själv och andra.
Detta är väl inget ämne för Allmänt?
Jag har rapporterat för flytt till lämpligare ställe.
 
Så tråkigt att höra! Finns det någon annan ridklubb i närheten som har en gemenskap som är trevligare för dig?
 
Påminner lite om attityden från "dressyr"gänget i min klubb då jag hade foderhäst. Anmälde mig till min första (och sista) regional tävling i LB och LA som klubben arrangerade. Kommentarerna var tex vad gör han här, han som inte ens kan rida...

Inte ändrades attityden nämnvärd då jag var den ända av klubbens deltagare som var placerad i pris listorna i båda klasser.

Så förvänta dig inga mirakel, utan avundsjukan och de elaka kommentarerna beror på att du vågar ta steget att köpa egen häst och att du kanske rider bättre än de som slänger ur sig skit i de sociala mediene.
 
@Barbabelle jag tänker att ofta står det i hästtidningar intervjuer med ryttare ofta professionella. I de intervjuerna beskrivs ofta att man ska bygga ”team” runt sig. Jag tänker att det står så ofta att det gäller alla.

Jag tänker och tror. Ett ”team” behöver inte vara så konstigt men ett sätt att tänka. Ett tankesätt. Jag har min gubbe, min pensionerade veterinär och den yngre veterinären, jag har min hovis och medryttare, inhysning av Shettis och där jag tränar och ett par ridkamrater i teamet sen har jag lite lösa kontakter från olika klubbaktiviteter. De fokuserar jag på. Tycker du jag tänker rätt eller okej? Ett sätt att leva brukar det beskrivas som , kanske? Fokusera bort från de miljöersom har dålig attityd.

Nu skrev jag lite annorlunda än tidigare men lösningen ärende enkel utan det är din lösning du måste finna.
 
Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat honom av mig på foder och de passar jättebra ihop.

Ibland blir ju hästköp fel och det kan ju hända även för ridskolor. Väldigt många har gillat detta på fb men ingen har haft någon snäll kommentar.

Nu ska jag köpa en ny häst som ska stå hemma i mitt egna stall vi håller på och bygga. Det vet jag att folk har åsikter om.

Och jag ska ta hjälp av en tjej som är mer kunnig än hon som hjälpte mig med den här hästen, så att jag köper en häst som passar mig. Så att det blir roligt att ha häst så att jag kan åka på träningar och längre fram även tävlingar. Och få den där häst vardagen jag längtar efter. Det där med att rida på ridskola 1 gång i veckan det har jag tröttnat på för länge sen och jag tycker inte det är roligt.

Det känns som att jag blir utfryst på ridklubben, jag kan inte rida tillräckligt bra, jag borde rida bättre, jag kan inte ha ett eget stall m.m. Det känns väldigt tråkigt att man inte vill vara rädd om sina medlemmar och inkludera alla och få en riktig rolig klubbgemenskap.

Det här gör mig så ledsen, det är ju meningen att det ska kännas roligt med ridningen och att vara på ridklubben.
Jag vet inte om jag förstår. Jag fattar att det är en känsla du har. Men har någon från ridklubben skrivit elaka saker på fb? Och åsikter, ja, det har de flesta personer faktiskt. Hur blir du utfryst, menar du att de säger att du rider dåligt osv? Vem då? En ridklubb innefattar ju oftast många personer, eller uttalar personen sig som förespråkare för ridklubben?

Byt ridklubb?
 
Klubbar och föreningar ju personkemi också.
Finns det inte fler klubbar?

Har själv upplevt olika klubbars gemenskap helt olika och är med i den som är mest bekväm nu. Som är som jag och har en inkluderande gemenskap.
Inget fel på personerna i de andra klubbarna egentligen, inget groll, inget skitsnack, men ibland passar man bara inte.
 
Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat honom av mig på foder och de passar jättebra ihop.

Ibland blir ju hästköp fel och det kan ju hända även för ridskolor. Väldigt många har gillat detta på fb men ingen har haft någon snäll kommentar.

Nu ska jag köpa en ny häst som ska stå hemma i mitt egna stall vi håller på och bygga. Det vet jag att folk har åsikter om.

Och jag ska ta hjälp av en tjej som är mer kunnig än hon som hjälpte mig med den här hästen, så att jag köper en häst som passar mig. Så att det blir roligt att ha häst så att jag kan åka på träningar och längre fram även tävlingar. Och få den där häst vardagen jag längtar efter. Det där med att rida på ridskola 1 gång i veckan det har jag tröttnat på för länge sen och jag tycker inte det är roligt.

Det känns som att jag blir utfryst på ridklubben, jag kan inte rida tillräckligt bra, jag borde rida bättre, jag kan inte ha ett eget stall m.m. Det känns väldigt tråkigt att man inte vill vara rädd om sina medlemmar och inkludera alla och få en riktig rolig klubbgemenskap.

Det här gör mig så ledsen, det är ju meningen att det ska kännas roligt med ridningen och att vara på ridklubben.
Det låter som att det är självkänslan som sviktar mest..på det du skriver iallafall. Byta klubb kan fungera men det beror ju lite på varför du upplever det du upplever.
 
Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat honom av mig på foder och de passar jättebra ihop.

Ibland blir ju hästköp fel och det kan ju hända även för ridskolor. Väldigt många har gillat detta på fb men ingen har haft någon snäll kommentar.

Nu ska jag köpa en ny häst som ska stå hemma i mitt egna stall vi håller på och bygga. Det vet jag att folk har åsikter om.

Och jag ska ta hjälp av en tjej som är mer kunnig än hon som hjälpte mig med den här hästen, så att jag köper en häst som passar mig. Så att det blir roligt att ha häst så att jag kan åka på träningar och längre fram även tävlingar. Och få den där häst vardagen jag längtar efter. Det där med att rida på ridskola 1 gång i veckan det har jag tröttnat på för länge sen och jag tycker inte det är roligt.

Det känns som att jag blir utfryst på ridklubben, jag kan inte rida tillräckligt bra, jag borde rida bättre, jag kan inte ha ett eget stall m.m. Det känns väldigt tråkigt att man inte vill vara rädd om sina medlemmar och inkludera alla och få en riktig rolig klubbgemenskap.

Det här gör mig så ledsen, det är ju meningen att det ska kännas roligt med ridningen och att vara på ridklubben.

Jag förstår nog inte vad du menar. Speciellt inte med meningen "Väldigt många har gillat detta på fb men ingen har haft någon snäll kommentar." Vad är det du skrivit på fb?
 
Svarar alla.

Jag har på slutet blivit lite rädd och osäker vilket är väldigt jobbigt.
De flesta hästar på min ridklubb är rädda för mkt vilket inte gör det lättare.
Det är längesen det har gått bra på mina ridlektioner. Men när det gör det känns det såklart väldigt bra och är väldigt roligt.
En ridlärare jag hade för flera år sen sa inför alla att jag som ridit så länge borde rida bättre. Och det gör ju inte att jag rider bättre snarare tvärtom.

Det jag skrev på fb var att det tog slut innan det ens börjat × är såld till ett 5 stjärnigt hem. Grattis till × som nu äger landets finaste häst.

Alltså jag är säker på att alla tänkte äntligen är han såld hon (alltså jag) klarade ju inte av honom.

Det tråkiga är också att när jag frågar ridlärarna på ridklubben om hjälp då vill de inte gärna hjälpa till.

Men nästa häst ska inte hon som hjälpte mig hitta den här hästen hjälpa mig hitta.
Nu vill jag hitta rätt häst så det blir roligt.

Här där jag bor finns det en ridklubb, men det finns ridklubbar på de andra orterna i närheten. Men de är mindre, och har färre ridskolehästar. Har testat att rida lektion på en av dem men tyckte inte det var bra.
 
Svarar alla.

Jag har på slutet blivit lite rädd och osäker vilket är väldigt jobbigt.
De flesta hästar på min ridklubb är rädda för mkt vilket inte gör det lättare.
Det är längesen det har gått bra på mina ridlektioner. Men när det gör det känns det såklart väldigt bra och är väldigt roligt.
En ridlärare jag hade för flera år sen sa inför alla att jag som ridit så länge borde rida bättre. Och det gör ju inte att jag rider bättre snarare tvärtom.

Det jag skrev på fb var att det tog slut innan det ens börjat × är såld till ett 5 stjärnigt hem. Grattis till × som nu äger landets finaste häst.

Alltså jag är säker på att alla tänkte äntligen är han såld hon (alltså jag) klarade ju inte av honom.

Det tråkiga är också att när jag frågar ridlärarna på ridklubben om hjälp då vill de inte gärna hjälpa till.

Men nästa häst ska inte hon som hjälpte mig hitta den här hästen hjälpa mig hitta.
Nu vill jag hitta rätt häst så det blir roligt.

Här där jag bor finns det en ridklubb, men det finns ridklubbar på de andra orterna i närheten. Men de är mindre, och har färre ridskolehästar. Har testat att rida lektion på en av dem men tyckte inte det var bra.

Men om du är säker på att alla skulle tänka så, varför skrev du inlägget på FB? Det är ju inte obligatoriskt att uppdatera alla på FB om vad som händer i ens liv. Vad är det för vänner du har på FB om ingen skrev nåt positivt? Kanske läge att rensa vänlistan på FB?

Jag kan förstå ridlärarna faktiskt. Om de börjar hjälpa en så vill fler ha hjälp utanför betald lektionstid. De har säkert egna hästar, familjer, andra djur som de vill lägga sin tid på när de inte jobbar.

Kan du inte byta ridskola? Om du nu uppfattar alla hästar som rädda så kan du nog hitta nåt som passar dig bättre på en annan ridskola. Om inte ridskolans hästar är roliga att rida så rid dem inte. Jag slutade när jag bara tyckte att 1-2 av ridskolans hästar var roliga att rida och jag alldeles för sällan fick rida just dem.
 
Det jag skrev på fb var att det tog slut innan det ens börjat × är såld till ett 5 stjärnigt hem. Grattis till × som nu äger landets finaste häst.

Alltså jag är säker på att alla tänkte äntligen är han såld hon (alltså jag) klarade ju inte av honom.
Jag hade kunnat gilla ett sådant inlägg med tanken ”vad kul att det blev bra” ungefär. Inte alls illa menat med andra ord.

Det tråkiga är också att när jag frågar ridlärarna på ridklubben om hjälp då vill de inte gärna hjälpa till.
Är det hjälp att leta häst du menar? Vad har du erbjudit dem i gengäld?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 545
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 964
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 783
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp