noble art

Trådstartare
jag har möjlighet att byta box i stallet och funderar lite. Denna boxen är en av tre i en öppen stor del med högt i tak, alltså mer som en maskinhall. den ligger precis vid öppningen, som aldrig stängs så det är nästan som en ute box.
vad är för o nackdelar? fryser de? bättre luft? kan de bli oroliga? annat?

Sv: utebox

Bättre luft. Fryser är ju individuellt, men finns täcke.

Jag har kallstall med högt i tak, temp är samma som ute eller lägre, luften samma som ute. Tanken var att isolera och lägga innertak på 3.20 höjd (flyttade in mitt i vintern). Men hästarna stormtrivdes, så det har fått vara. Jag fryser och vattnet fryser men hästarna mår prima.

Skulle inte tveka utan gärna byta till den boxen. Det enda man ska vara varse är så det inte är DRAG där hästen står?

Sv: utebox

jätte dum fråga, men hur vet jag om det är drag? det är öppet i 2 ändar, fast en smal gång emellan.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 469
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 495
Senast: Freazer
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
564
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025