Ute hage till kaniner!

Rea

Trådstartare
Kan ni hjålpa mig med tips och trix till hur den ultimata uteburen/hagen till kaniner ska se ut?
Hur bor era kaniner nu när det blivit milda dagar och ljumma nätter (skåne är bra ;))?

Jag tycker att kompostgallerhagar är klart bäst, alla mina kaniner bor ute i sådana hela sommaren. En gång om dagen flyttas dom till nytt gräs.

Vi har löst det tillfälligt med eltråds stolpar och fäst kyckling nät imellan.Men jag ska göra en stomme av trälistor och nät på för att lätt kunna flytta dom när gräset börjar tryta.Samtidigt som man skyddar dom från rovfåglar och katter ska kunna tas sig in i hagen.

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 544
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 959
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
647
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama