Utdömd? Försäkring? Avel?

D

Dizan

Hej!
Har en liten funderinga hur det är med när man får en häst utdömd. Är så att jag har ett vbl.sto på 1½ år dvs. hon har inte gjort någonting av värde på banan, men det har nu visat sig att hon har en gammal fraktur i framknäet - vilket innebär att hon aldrig kommer kunna gå på travet. Hon har blivit utdömd av veterinärer. Hur ställer sig försäkringsbolaget till ifall jag vill ha kvar henne som avelssto? Betalas förs.beloppet ut till viss del då eller vad är det som gäller? Triangelmärks hon? Kan vara bra att veta för det vill jag i så fall då det troligtvis kommer bli så att det inte är jag som kommer avla på henne?

Tack!

Du bör kunna t-märka henne om försäkringsb.. godkänner det. Då får du ut en summa av det hon är försäkrad, säg att hon står i 30 000 så för du ut runt 20 000kr. Bättre du ringer och hör med ditt försäkringsbolag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla bukisar. Måste bara få skriva av mig och få tips och råd om hur jag ska göra med mitt hästeri.. Jag älskar hästar och är inne...
Svar
12
· Visningar
2 262
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Hallå hej. Varning för långt inlägg... :o Men jag har en del funderingar jag gärna skulle bolla med någon. Jag saknar slutbetyg...
Svar
13
· Visningar
2 203
Senast: Dandylinn
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 391
Senast: juliag
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 543
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama