Utbilda sig till veterinär!

B

_belliisen_

Vet inte vartja ska lägga denna tråden, men chansar här;)
Vart ska man gå om man vill utbilda sig till veterinär?
 
Sv: Utbilda sig till veterinär!

Man läser väl på Uppsala universitet om jag inte minns fel, eller om det ligger där i närheten o man utbildas av SLU.
 
Sv: Utbilda sig till veterinär!

Den enda svenska utbildningen är vid SLU (hör ej till uppsala universitet) utanför uppsala.
Det är dock lättare att komma in på utländska utbildningar.
PL
 
Sv: Utbilda sig till veterinär!

I Köpenhamn och Budapest finns bra veterinärutbildningar med många utländska studenter ifall du inte kommer in i Uppsala
 
Sv: Utbilda sig till veterinär!

Leoni skrev:
I Köpenhamn och Budapest finns bra veterinärutbildningar med många utländska studenter ifall du inte kommer in i Uppsala

Okej, men är utbildningen på svenska i så fall?
 
Sv: Utbilda sig till veterinär!

Nej vad jag hört är det på engelska, och i danmark är det mkt engelska men även danska.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 864
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 660
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp