ut och kissa

Torktumlare

Trådstartare
Måste alla katter gå på låda? Eller finns det dom som "går ut & kissar" sina katter som man gör med hundar? kan man lära katten gå ut på samma sätt som hund? är bara lite nyfiken:) menar i koppel så att man går några gånger per dag, ja ni fattar :P kan tillägga att jag varkn har katt & inte kommer skaffa någon iaf inte på minst några år, bara som jag är lite smånyfiken:D

Sv: ut och kissa

Blev lite fundersam där innan jag läste att du menade i koppel, för de flesta katter går ju ut och kissar.:D

Men jag har iaf en kompis som gick ut med sin katt och kissade i koppel, det gick bra, men hon var noga med att få lite utrymme, så de hade ett ganska långt koppel så de kunde stå ett par meter bort. :p
Katten hade tidigare varit utekatt, men sen flyttade det in en i huset jämte som inte ville ha katten utanför sitt hus (trots att den aldrig var inne på tomten) och hotade att skjuta katten:crazy:. Så då började de gå ut med den, den sa ju till när den ville gå ut, precis som den gjort tidigare, men nu fick den koppel istället.

Vet inte hur vanligt det är eller hur lätt det är att lära katter det, och jag tror inte att alla finner sig i det lika snällt som den katten. Men visst går det!

ja, jag menade om man har en innekatt (unge) & man redan från början lär den precis som om det vore en valp. så att man är inne & sen går ut & kissar den haha hoppas du fatta :P

Vill man ha ett husdjur finns det många fördelar med en katt.
En fördel tycker jag är att man inte behöver gå ut med katten om den behöver kissa.Antingen går den till lådan eller till utekatterna öppnar man dörren så får de gå ut.
Jag slipper gå ut när jag inte vill.

Måste alla katter gå på låda? Eller finns det dom som "går ut & kissar" sina katter som man gör med hundar? kan man lära katten gå ut på samma sätt som hund? är bara lite nyfiken:) menar i koppel så att man går några gånger per dag, ja ni fattar :P kan tillägga att jag varkn har katt & inte kommer skaffa någon iaf inte på minst några år, bara som jag är lite smånyfiken:D

Det finns en grej man kan sätta på toaringen som hjälper dem att träna att gå på toa själva om de är läraktiga :D

Ingenting är väl omöjligt... Men jag får för mig att katter kissar/bajsar oftare än vad hundar gör. Vi går ut 4-5 gånger per dag med hunden, varav hon bajsar 2 gånger. I kattlådan (har två stycken innekatter) tycker jag att man ser spår av betydligt fler besök än så.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
755
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar