RubinNovak
Trådstartare
Vovven skar upp trampdynan under dagens frisbee-kastning. Märkte ingenting på henne förrän jag upptäckte blodfläckar i sambons baksäte Kastade iordning ett snabbt bandage och började rulla mot min hemstad samtidigt som jag ringde Blå stjärnan. När jag pratade med dom bedömde dom att jag kunde rengöra och linda för att se hur det såg ut imorgon. Att sy var det inte tal om då fliken var så liten, och att klippa bort fliken var ingenting som behövdes göras så akut att jag behövde komma in direkt. Skulle hålla koll på hur mkt det blöder och eventuella tecken på infektion eller liknande. Skulle även höra av mig om något verkade tokigt eller blödningen inte slutade. Så efter en vända till apoteket har jag lyckats rengöra, kika och linda in det. Inget obehag visades från hundens sida. Blödningen var inte oroväckande.
Hur har det gått tillväga när era hundar varit i liknande situation? Hur länge dröjde det innan ni slapp bandaget osv?
Hur har det gått tillväga när era hundar varit i liknande situation? Hur länge dröjde det innan ni slapp bandaget osv?