Uppsägning av fodervärdsavtal

TeamVM

Trådstartare
Har lånat ut min häst inom en förutbestämd avtalstid med ömsesidig uppsägningstid om två månader, kontraktet är Deckemans fodervärdsavtal. Om fodervärden sagt upp kontraktet idag den 3/2 gäller då kontraktet till och med den 3/4 eller den 30/4? Vilken praxis gäller hästkontrakt, kalendermånader eller dagar?
 
Har lånat ut min häst inom en förutbestämd avtalstid med ömsesidig uppsägningstid om två månader, kontraktet är Deckemans fodervärdsavtal. Om fodervärden sagt upp kontraktet idag den 3/2 gäller då kontraktet till och med den 3/4 eller den 30/4? Vilken praxis gäller hästkontrakt, kalendermånader eller dagar?
jag hade nog räknat det som 60 dagar, men det smidigaste är nog att prata med fodervärden och bestämma datum för hämtning/lämning av hästen då så att ni båda har tid för det och hästen en plats att stå på :).
 
Har lånat ut min häst inom en förutbestämd avtalstid med ömsesidig uppsägningstid om två månader, kontraktet är Deckemans fodervärdsavtal. Om fodervärden sagt upp kontraktet idag den 3/2 gäller då kontraktet till och med den 3/4 eller den 30/4? Vilken praxis gäller hästkontrakt, kalendermånader eller dagar?

Står inte kalendermånad utskrivet hade jag tolkat det som löpande månad.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 249
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 667
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 504
Senast: MJLee
·
Ekonomi & Juridik Behöver verkligen era tips och erfarenheter gällande detta ärende. Min vän lånade ut sin häst sep 16 - sep 17. Jag och min vän har...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp