Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag tävlade LD-LC (eller 0.90 och 1.00 som det iaf kallades då) för 10 år sen kunde 10 dagar se ut så här
Fredag: Pass på banan eller uteritt
Lördag: Hopp-/dressyrträning
Söndag: Uteritt med skritt, ev jogg
Måndag: Intervallträning
Tisdag: Övningar från lördagens träning, oftast fick jag en typ av "läxa" av instruktören
Onsdag: Uteritt, alla gångarter alt hoppning om passet dagen innan var dressyr
Torsdag: Intervallträning
Fredag: Uteritt med skritt, ev jogg alt lättare pass på ridbanan
Lördag: Tävling, två klasser alt dressyr en klass
Söndag: Uteritt med skritt, gärna lite jogg alt helt vila beroende på hur hästen känts under veckan
Hemma hoppade jag 70-80 cm men på träning upp till 1,10.
Hur lägger ni upp er träning? Framförallt ni som är på nivå LD-LB. Veckoschema? Tio dagar som rullar?
Hur ofta hoppar ni? Vad "räknar" ni som hoppning och vad är mer markarbete fast med hinder?
Hur lägger ni upp er träning? Framförallt ni som är på nivå LD-LB. Veckoschema? Tio dagar som rullar?
Hur ofta hoppar ni? Vad "räknar" ni som hoppning och vad är mer markarbete fast med hinder?
Markarbetar, dvs jobbar med bommar och låga hinder/cavaletti/serier, 2-4 gånger i veckan. Ren banhoppning sällan mer än en gång i veckan om ens det, tävling inkluderat. Dressyr (i dressyrsadel) och uteritt någon gång i veckan.
Oftast är det andra bitar än själva "hoppande av hinder på en specifik höjd i följd" som behöver slipas, sitter det så sitter banhoppningen.
Jag har märkt att en så "enkel" övning som att variera galoppsprången mellan två cavaletti, är något som de flesta behöver nöta.
Det är en jättebra övning tycker jag eftersom man kan länga och korta galoppsprången. Gör den säkert flera gr i månaden
Jag har märkt att en så "enkel" övning som att variera galoppsprången mellan två cavaletti, är något som de flesta behöver nöta.