Bellini
Trådstartare
Som rubriken säger, har uppkörning nu på tisdag Tiden har trillat iväg och jag är inte 100% förberedd.
Teorin gick galant. Jag har även övat med varierande resultat på backningen. Ett stort problem är att jag inte vet exakt hur man får/ska köra denna bana.
Ska köra upp med en Nissan Double cab Navarra och en Kylinge eurotrailer 1600kg totalvikt. Ska lasta med spånbalar och lastsäkringsmetod blir förstängning.
Jag vet att man ska igenom konerna i område A och sen svänga vänster ner till område C. Hur nära område C måste man köra?
Sen ska man ju från område C till område B. Får/ska man köra igenom det konparet? Eller ska man bara köra nära? Är det bästa att ha släpet så rakt som möjligt när jag kommer upp till område B?
Sen fattar jag nog hur resten av banan ska köras ungefär, tips mottages dock tacksamt!
Angående säkerhetskontrollen har jag också lite funderingar.
Kolla att muttrar/bultar är dragna. Ska man dra med sig fälgkorset?
Bromsar:
Parkeringsbromsen, efterspänning vid rörelse bakåt, vad är det? Hur kolla?
Parkeringsbromsen framåt, gäller det och ovanstående både bil och släp eller bara en av dem?
Rörelsereserv, färdbromssläp. Hur kollar man det? Enda idén jag har är att mäta vid gummidamasken, dra i handbromsen på släpet, backa, dra i handbromsen på bilen och gå ut och mäta.
Hur kollar man styrservon på bilen?
Hjälp mig nu alla bukare med BE-kompetens!
Teorin gick galant. Jag har även övat med varierande resultat på backningen. Ett stort problem är att jag inte vet exakt hur man får/ska köra denna bana.
Ska köra upp med en Nissan Double cab Navarra och en Kylinge eurotrailer 1600kg totalvikt. Ska lasta med spånbalar och lastsäkringsmetod blir förstängning.
Jag vet att man ska igenom konerna i område A och sen svänga vänster ner till område C. Hur nära område C måste man köra?
Sen ska man ju från område C till område B. Får/ska man köra igenom det konparet? Eller ska man bara köra nära? Är det bästa att ha släpet så rakt som möjligt när jag kommer upp till område B?
Sen fattar jag nog hur resten av banan ska köras ungefär, tips mottages dock tacksamt!
Angående säkerhetskontrollen har jag också lite funderingar.
Kolla att muttrar/bultar är dragna. Ska man dra med sig fälgkorset?
Bromsar:
Parkeringsbromsen, efterspänning vid rörelse bakåt, vad är det? Hur kolla?
Parkeringsbromsen framåt, gäller det och ovanstående både bil och släp eller bara en av dem?
Rörelsereserv, färdbromssläp. Hur kollar man det? Enda idén jag har är att mäta vid gummidamasken, dra i handbromsen på släpet, backa, dra i handbromsen på bilen och gå ut och mäta.
Hur kollar man styrservon på bilen?
Hjälp mig nu alla bukare med BE-kompetens!