Uppklassning

S

SilverLake

Hej! Vad behöver man ha för poäng / placeringar, i villken klass för att få tävla Msv B och Msv A samt Svår klass för D-ponny?
Tacksam för svar. :confused:

Sv: Uppklassning

För att få starta MSV B måste du ha 10 poäng i LA, Eller 5 stycken felfria LA på lägst regional tävling!
För att få starta MSV A måste du ha 20 poäng tagna i MSV B
För att få starta Svår måste du ha 20 poäng tagna i Msv A!
Jag tror det är så!

helt korrekt, gör bara ett litet tillägg:

I LA är det felfria grundomgångar som gäller (eller 10 poäng). Man får alltså ha fel i omhoppningen och ändå tillgodo räkna sig nollan för kvalificering.

ett ytterligare tillägg: det heter inte uppklassning utan kvalificering. Uppklassning är när man inte längre få starta någon av de lägre klasserna.

vid 20 poäng tagna på lägst regional nivå(LB och över) får man inte starta LD och LC längre.
Vid 50 tagna poäng på lägst regional nivå (LB och över) får man inte starta LB(lokal tävling) längre.

Man får dock starta om klassen är "öppen" och det anges då i proppen om klassen är det.

följdfråga.
gäller poängen för ekipaget eller endast för ryttaren??
Fuskas det mycekt med dettta?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Snurrfia
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka