Uppklassning på ponny

from i år tror jag de e 20 eller 25 poäng för å va uppklassad i LD, LC. 35 eller 40 är man uppklassad ur LB!

Om man inte har de poängen från L:D & L:C så får man alltså inte starta en L:B? eller vadå? På min tid kunde jag starta en L:A utan att vara felfri i en L:C.

Du har missuppfattat alltihop. Du pratar om kvalpoäng inte om uppklassningspoäng.

Om du har plockat ett visst antal poäng blir du uppklassad ur de lägre klasserna. Du får alltså INTE starta L:D och L:C och L:B efter ett visst antal plockade poäng.

Upp till och med L:A kan du bara starta. Först i msv måste du ha ett visst antal poäng för att få starta, kvalpoäng.

Lånar en liten bit av denna tråd och frågar hur poängräkningen sker, hur mkt är olika plac och dyl värt?

poäng får du om du placerar dig på regional tävling och uppåt.

för att starta msvB måste man ha 10p i la eller 5 nollor.
för att starta mvsA måste du ha 20 poäng i msvB eller ett visst antal nollor som jag inte kan i huvudet.

men för att få reda på hur många poäng man får i varje klass, det får du nog köpa ett TR för det står där i.
det blir väldigt mkt att skriva annars då det är olika beroende på klassen och tävlingens status.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 735
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen var det final i Folksam SM i hoppning för ponny och children där landets unga hoppelit gjorde upp om medaljerna.
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för lagfinal för det svenska hopplaget i Paris. Här hittar du startnummer, TV-tider och regler för OS-hoppningen.
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama