Uppföljning på "rida galoppörer"-tråden

T

TooFatToFly

Liten uppdatering för er som ville.

Idag bar det av. Första ridturen på galoppare. Var tvungen att göra av med den värsta nervositeten genom att mocka x antal boxar först men sen gick det bra!

Red en 5-åring som visade sig vara helt fantastisk. Jag är kär! Skritt, trav och galopp nemas problemas. Varför är det ingen som har sagt att de har en helt underbar, luftig och rund galopp?! :love:

Visserligen brallade han iväg lite en gång men det var av ren glädje och inte värre än en gungehäst. Varför förbereder man sig alltid på det värsta??

Sv: Uppföljning på "rida galoppörer"-tråden

Jag var oxå hur nervös som helst första gången. Men oj vilka härliga hästar.
Min första som jag satt upp på var en 2-åring som inte startat.

Usch en 2-åring första gången. Ännu värre ju!

Efter vad jag har sett på Jägers skulle man kunna tro att det var två olika raser på hästarna. Dessa var välridna och gick i form, gjorde galoppombyte. Har adlrig sett en häst göra det på Jägers.

Förresten, din häst Liza Minelli har stått i Skåne väl? (vet inte var du bor men...)

Nja inte skåne, men hon kommer från blekinge. Köptes därifrån för 4 år sen. Jag bodde med henne i skåne under 4 månader för 2 år sen men vi var aldrig ute och tävlade då.

Det hästarna jag red på rancho var väl inte direkt välutbildade. De galopptränades bara. Men jag tror det gick i form men jag är inte 100% säker... Ett tag sen jag var där.

Vad skumt. Min kompis syster hade en häst som hette samma sak, "allting" stämmer in. Det måste varit en dubbelgångare. Var bor du nånstans då?

Jag bor på gotland och har haft liza sen hon var 4 år. Jag vet att hon varit en sväng i stockholm som 3-åringen men kom tillbaka till uppfödaren eftersom hon bara slängde av den som hade henne. Vet inte om hon varit nån annanstans med, men allt är möjligt eftersom jag inte ens fick veta att hon vart såld innan när ja köpte henne.

Det måste vara samma häst. Jag beskrev henne för min kompis efter att ha sett bilder på henne här och hon sa bara "japp, japp, japp".

Se där ja, vad var det vi sa? Sa ju att det var helt underbart att rida fullblod ju. Hoppas på att du fortsätter nu.

Är du tokig människa? Nu kan jag ju inte sluta! ;)

Jag har ridit deras pensionerade galoppare mycket tidigare och han är extremt speciell. Den här var ingenting, han var riktigt riktigt härlig. Man bara svävar fram ju! :love:

:) Nä tokig är jag inte, bara galopp nörd. Visste att du skulle säga så här. :D

:D Det var tur ni peppade mig annars hade jag nog aldrig vågat.

Haha grattis du har upptäckt något fantastiskt kul! :D

Minns min första gg..
Fick rida "gamla" Ettan (one down) på galoppbanan (där jag typ galopperat en lektionshäst innan bara). Vi skulle först bara trava och skritta men sen frågar sussie:
-Vågar du galoppera lite, vi ska bara ta d lugnt....

Åh där var Malin iväg.. Vadå ta d lugnt sa Ettan? :angel: Rocky e ju precis bakom... :p

Haha stoor e han oxå (174) men han e dösnäll så han saktade in ganska fort.. :D

Vi brukar också rida våra hästar i form.. Galoppombyten kan dom väl direkt inte men i form går dom flesta.

Ååå, va skojj :bump:
man får lite nostalgi när man tänker tillbaka på första turen på galoppehäst!
D e så väldans speciellt me galopphästar!! Så förunderligt roligt att ha me dom o göra :) Händer alltid nå nytt, man har aldrig tråkigt!
Min första racer ja satt på hette Fire Fox, o tog väl hand om mej, d sa åt mig rid så får vi se vad d blir av d, haha, men d gick ju toppen! ojj, ojj, va skojj man har haft !!
Ångrar inte en sekund! Förevigt frälst av galoppsporten :bow: :love:

Vem är det du har ridit för? Om du tittar på ett galopplöp så kan du se att in och ur varje sväng kan du se att nästan alla hästar byter galopp, detta är något man lär dom.

Jag syftade mest på att man kan rida på en åttvolt i ridhuset och han byter galopp vid X varje gång. (om man ber om det) Men det kanske alla kan?

Liknande trådar

Ridning Efter all skitt som har varit senaste tiden så här det hänt något med min ridning. Ni minns nog tråden med bilder som jag hadde på gnägg...
Svar
15
· Visningar
1 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka