Uppflyttning av ponny

Sv: Uppflyttning av ponny

Omöjligt att svara på då jag inte vet vad du menar.
Flytta upp ponny till ridhäst? Flytta upp i klasserna? Göra ponnyn en kategori större?

Förlåt, tänkte inte riktigt på att det finns flera uppflyttningar.
Det jag menade var att flytta upp ponny till storhäst.

Man skickar uppgifter på ponnyn och ryttaren till förbundet och ber om att man starta den som stor häst, ryttaren måste fylla minst 19 det året. Vill man tävla regionalt så måste man lösa stor häst-licens. Man får max starta 1,20 hoppning och jag tror MSVB-dressyr. Har man tävlat högre som ponny kan man få dispens.

Intressant!

Det går väl att lösa ponnylicens igen om man nu får för sig att t.ex. sälja ponnyn som ponny och inte som häst:confused:

Intressant!

Det går väl att lösa ponnylicens igen om man nu får för sig att t.ex. sälja ponnyn som ponny och inte som häst:confused:

ponnylicensen ligger vilande under den period som ponnyn går som häst, när man säljer hästen eller byter ryttare kan den bli ponny igen.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett hinder verkar mer utslagsgivande än andra under ponny-SM i hoppning som pågår i Sundsvall just nu. Vad är hemligheten?
Svar
0
· Visningar
65
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka