Uppdykande bajskatt

Wassego

Trådstartare
Flyttade in i det här huset för snart ett halvår sedan och hade då med mig två katter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan fick jag som unge och hon har aldrig gjort något inne. Hanen tog jag från ett katthem och han bajsade inne några gånger i början men aldrig sen.

Nåväl, med huset följde en katt, hane, kastrerad. Men vi såg aldrig till honom och vi trodde att han flyttat till någon annan alt, var död. Vi har såklart letat och hört med gamla ägare men inte fått tag i den. Några i kvarteren runt omkring har sett honom då och då, men aldrig här hemma.

Så förra veckan sa min son att det står en katt härute mamma. Vi ropade lite och katten kom in direkt. Jättegosig och glad och hungrig. Sen dess har den varit här och vi tror att det är katten som hängde med huset. Har inte fått tag i den fd ägaren så jag är ju inte säker men har hållt utkik i affärerna i stan för att se om någon saknar den. Men icke så vi tror att det är "vår" katt.

I allafall så är det någon av katterna som bajsar i min sons säng hela tiden. Jag har tre lådor till dem och gör rent flera gånger varje dag då någon av dem kissar väldigt ofta. Jag tror att det är den nya men är inte säker då det ju blivit kallare så de andra katterna kanske kissar mycket mer inne än när det var varmt. Jag sprayar med sån här spray som katter inte gillar o inte vill ha i toan o det hjälper om jag gör det varje dag men hur kul är det att låta sitt barn sova i det hela tiden. Tror inte att det är så nyttigt för han.
Katten "gräver" över det med täcket och gömmer det. Jag tror att det är den nya katten eftersom de andra inte gjort så. När den andra hanen bajsade inne lite i början så gjorde han det på golvet o en gång i sängen men då låg det mitt i och helt öppet. Nu är det lite i hörnet och alltid gömt i täcket.

Så tröstlöst! Har provat olika sand och att flytta lådan, inget hjälper! Någon som har en idé? Jag har hört att de kan göra det när de mår dåligt men det gör inte den här katten. Han är väldigt social både mot oss och de andra katterna. Rar och go och sover överallt. I knät på oss, på min kudde, hos barnen, i skinnsoffan, fönsterbrädor osv osv. Det är ju tecken på att han är avslappnad och mår bra hos oss.

Men hjälp, vad gör jag? Jag vill ha massor av tips för jag gillar den här katten och vill ha den kvar men jag är rätt trött på kattbajs i sängar.

Sv: Uppdykande bajskatt

Det verkar som det är en protest mot något.
Du kan lägga plast över sängen, duschdrapperi, presenning eller vad du kan hitta på för katter brukar inte tycka om att kissa och bajsa på plasten.Om katten inte brukar bajsa där när sonen ligger där kan du ta bort det när det är läggdags.

När du tvättar sängkläderna kan du använda Dettol i sköljvattnet, det är mycket bra för att ta bort kisslukter och förmodligen bajslukt också. Vi kanske inte känner lukten, men katten kanske gör det och så går den dit och bajsar igen.
Dettol kan man hitta i invandraraffärer.

Ah, plast var ju en lysande idé. Hitintills har han aldrig bajsat där när sonen sovit i sängen utan bara på dagen när ingen är hemma. Ska genast testa plast.

Vad är Dettol? Är det ett tvättmedel eller är det mot kattkissare och kattbajsare? :)

har du provat stänga dörren?:idea:

jag har hört att katter inte vill göra på lådan om man tvättar lådan med rengöringsmedel. Det luktar inte "naturligt" då och så vill de inte gå dit. tvätta bara med varmt vatten och se om det blir bättre.

Ofta gör de såhär om man möblerar om eller flyttar ofta också.

hade själv en "kiss-katt" som pinkade på kläder som låg på golvet. jag höll på och städade som en tokig och blev till sist helt galen! Det räckte med att man tog av sig kläderna vid duschen och de fick ligga där i 5-10 min, så nog faan hade hon pinkat på dom!!! :devil:
detta slutade med att jag gav bort katten till en bonde som hade henne i ladugården, där trivdes hon och alla blev nöjda och glada!

har du provat stänga dörren?

Nej, det har jag inte. Inte av den anledningen att jag är trög som få utan av den enkla anledningen att det inte finns någon dörr till hans rum.:D

Kiss-katter är nästan värre än bajs-katter. Bajset går ju att tvätta bort, kisset är ju ofta forever...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
756
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 778
Senast: Rhinos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama