Unik blandras !?

Z

zappohontas

Vad vet jag !? Bara för att undersöka !! Har en dobbermann/boxer tik på ett år, sån blandning tror jag inte var planerad men vi har blivit helt förtjusta i henne så kanske någon annan har samma blandras, det finns 13 i denna kullen så om någon har hund från denna kullen som är födda 10/11 2005 så vore det kul om ni hörde av er !! Annars liknande blandraser är kul om ni skriver hur era hundar är !! Våran e jättego hemma ,vaktar huset väldigt mycket o är barnkär men är inte kattälskare.
 
Sv: Unik blandras !?

Den absolut snyggaste blandrasen jag har sett var en blandning mellan boxer och irl setter...tänk dig en boxerkropp med längre bredare nos, släthårig med setterns röda gnistrande färg :love:
 
Sv: Unik blandras !?

Jag har en grå schäfer/Boxer blanding. Huvudet är lite brett och öronen är lite för små och nosen är lite kraftigare än hos en "äkta" schäfer. Han är otroligt charmig och arbetsvillig.
 
Sv: Unik blandras !?

Snart får jag KRUPP:devil:
För:devil: :devil: Tänk ett steg längre.Ta gärna fram nya "häftiga"raser,men snälla nå´n,tänk på vad de olika raserna har för specialitet:idea:
T.ex;Arbetande,Bruksraser paras med "likasinnade"
Vattenapporterande med Vattenapporterande,
Stående fågelhundar med Stående fågelhundar,
Drivande med Drivande,
Älghundar med Älghundar,
Vallande med Vallande
O.S.V,O.S.V:bow:
Då kanske hundarna slipper detta "flipperspel" som uppstår i deras hjärnor:idea:
Tänk ett steg längre än bara till ett häftigt utseende:idea:
Din lilla valp blir en egen individ,som kräver sin insats av DIG,för att passa in hos dig,i samhället och förhoppningsvis kommer den att få bli en gammal och mysig älskad hund,som får sin speciella plats även i andras hjärtan :love:
 
Sv: Unik blandras !?

fast nu handlade ju inte diskussionen om själva blandrasaveln utan utseendet som kan bli på vissa blandraser..
 
Sv: Unik blandras !?

Jag har två ganska speciella blandisar.
Hund 1 ser ut som en svart shäfer med melerade ben och Hund 2 liknar ingenting :rofl: :rofl: Hon är melerad med hängande öron.
Hund 2 är 50 % shäfer, 25 % bouvier och 25 % new foundland.
Hund 1 är hund 2:s dotter.... pappan är 75 % shäfer och 25 % dobberman, vilker då blir 62,5 % shäfer, och 12.5 % av de andra raserna :D
Hängde ni me ;)
 
Sv: Unik blandras !?

Visst,det må så vara.Men det är ju det som är själva grejen:angel:
Att det gått "mode" i söta,häftiga,tokiga utseenden.
Och dessa har då en risk,PGA av sin "Häftiga" mix,att få svårhanterliga beteenden.Jag kan också falla "pladask" för just en sådan liten/stor häftig sak.
MEN:idea: Jag måste ta kontroll över min exprimentlusta,när jag har att göra med en levande varelse.Är ganska säker på att det går att få fram "Coola" utseenden även med lite bättre Tänk,så att säga:rofl: För visst är det så, att livet vore tomt och innehållslöst utan våra hundar.:bow:
 
Sv: Unik blandras !?

Här är min.. inte dobbeman o boxer... men schäfer/rottweiler/Labrador/stövare, hon är två år...:love: :love:

llllll.jpg


Bild061.jpg
 
Sv: Unik blandras !?

Snart får jag KRUPP:devil:
För:devil: :devil: Tänk ett steg längre.Ta gärna fram nya "häftiga"raser,men snälla nå´n,tänk på vad de olika raserna har för specialitet:idea:
T.ex;Arbetande,Bruksraser paras med "likasinnade"
Vattenapporterande med Vattenapporterande,
Stående fågelhundar med Stående fågelhundar,
Drivande med Drivande,
Älghundar med Älghundar,
Vallande med Vallande
O.S.V,O.S.V:bow:
Då kanske hundarna slipper detta "flipperspel" som uppstår i deras hjärnor:idea:
Tänk ett steg längre än bara till ett häftigt utseende:idea:
Din lilla valp blir en egen individ,som kräver sin insats av DIG,för att passa in hos dig,i samhället och förhoppningsvis kommer den att få bli en gammal och mysig älskad hund,som får sin speciella plats även i andras hjärtan :love:

Que ????

Den snyggaste jag har SETT :smirk:
, dessutom är det säkert över 20 år sen jag såg den, men å andra sidan så har jag inget emot blandraser eller ens uppfödning av dom om dom håller de kriterier som du angav ovan....
 
Sv: Unik blandras !?

Va ? Vilken planet lever du på ? Villket mode då ? Vad säger du om renrasmodet då ?? Tycker du det ser häftigt ut med hängande magar, räkryggar osv ??

MEN, om du nu inte gapat så inni nordens så hade du fattat att denna tråd behandlar INTE aveln utan enbart ett utseende..och jag menar, nog måste väl folk få tycka att olika hundar ser olika fina ut OAVSETT om vad det är ? Tycka får väl för fan folk göra....eller är det förbjudet ?
 
Sv: Unik blandras !?

Vad vet jag !? Bara för att undersöka !! Har en dobbermann/boxer tik på ett år, sån blandning tror jag inte var planerad men vi har blivit helt förtjusta i henne så kanske någon annan har samma blandras, det finns 13 i denna kullen så om någon har hund från denna kullen som är födda 10/11 2005 så vore det kul om ni hörde av er !! Annars liknande blandraser är kul om ni skriver hur era hundar är !! Våran e jättego hemma ,vaktar huset väldigt mycket o är barnkär men är inte kattälskare.

jag har en pitbull/boxer! :banana:
 
Sv: Unik blandras !?

:confused: Vad jag menar, är att avel och utseende gick hand i hand
Självklart finns det förskräckliga raser även bland "renrasiga".(De har ofta en hoper av raser i sig,innan de blev godkända.)
En önskan är;ett tänk som gagnar hundarna i 1a hand.Alltså de skall kunna fungera i det samhället som vi har,ha minimala sk rastypiska fel,som "armbågar",taskiga magar,stora hudveck(svampangrepp),mentala frustrationer som jag skrev om förut,e.tc.
De får förhoppningsvis lite mindre bekymmer om det finns en idé bakom valet av tik & hane.De som är lite nyfikna kanske kommer på en jätteläcker hund,som andra gärna också vill ha,och som är fungerande i olika miljöer.Det var inte min mening att"gapa",jag brinner bara för hundar i största allmänhet,oavsett papper.:bow:
 
Sv: Unik blandras !?

Obs det finns otaliga trådar redan där vi diskuterar aveln på blandras vs renras.. Onödigt att skapa en till..
 
Sv: Unik blandras !?

*kl*

Min hund är inte alls unik på något sätt.
Hon är en blandras med Schäfer & några raser till som inte är riktigt fastställda.

Men hon är vacker i alla fall!

Här är hon, Fia, 10 år gammal.
intro.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp