ungponnys första tävling med vuxen

L

Lissie

Jag har varit borta från tävlingsbanorna ett tag och trodde inte för ett år sedan när jag skaffade min haflinger att jag skulle återvända. Men min lilla ponny har visat sig ha otroliga hopptalanger, bara 5år gammal.

Så nu har jag börjat kolla runt vad som krävs av oss för att få ställa upp i en tävling. Hon är grundvacinerad. Att jag behöver licens förstår jag och arbetar på det.
Men hur får vi till ett mätintyg på henne? har hittat telefonnummer till personer i området, men inga tillfällen i tävlingsdatabasen!

Sen har TR förändrats en del ser jag...förstår jag rätt att det är tillåtet för alla över 18år att tävla ponny i avdelning B?? Finns det några restriktioner jag behöver tänka på pga hon klassas som unghäst?

mätintyg, lincens och vaccination sen är det bara att åka iväg på avdelning B som jag förstått det???

tack för lite hjälp

Sv: ungponnys första tävling med vuxen

Jag tävlar min ponny som storhäst isf avd B, då behövs inget mätintyg.
Du anmäler hur som helst dej själv och ponnyn i Tävlingsdatabasen, sedan måste du ha grönt kort registrerat i TDB för att få lösa lokal licens för dej själv. Har du gammalt grönt kort som inte finns registrerat så ring förbundet så fixar de det, sedan löser du licensen i TDB.
Sedan är det bara att söka tävlingar och anmäla.
Tänk bara på att ponnyn inte får starta som ponny efter att den startats som storhäst annat än om den får ett permanent ryttarbyte eller säljs.
Jag tror man måste"klinikmäta" ponnysar nu för tiden och det är de tillfällena som finns i TDB som gäller.

Hon måste ju inte tävla i storhästklasser; det går jättebra att tävla avd B i ponnyklasser som vuxen.

Visst kan man det, men avd B är väl utom tävlan så vill man "tävla" så får man starta storhäst.

Fast nu är de ju ungponny hon rider, så då får vuxna rida avd B. Så det blir inte utom tävlan, utan hon rider ju på samma vilkor som de andra under 18 i avd b. Vill säga, är dom nolla får dom rosett precis som alla andra.

För att registrera grönk kort ska man ringa det DISTRIKTS kansli som man tillhör. INTE förbundet centralt, de har inga register.

Ang mätning så är man varmt välkommen att kontakta ansvarig mätman på den klinik man vill åka till och be dem lägga upp ett tillfälle om det inte finns något som passar!

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 690
Senast: Habina
·
Tävling Jag har lusläst alla trådar om vuxna ryttare på ponnyer nu, men jag hittar inte svaret jag söker. Jag hoppas någon kan hjälpa mig såhär...
Svar
4
· Visningar
4 326
Senast: Springsteen
·
A
Tävling Hej !! Nu är det så att jag har en c-ponny som jag haft sedan hon var 3 år. Ridit in henne själv och det var mesta dels uteritter tills...
Svar
3
· Visningar
1 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka