Unghingst och minishettis?

M

McKikki

Snart kommer den nya hingsten till stallet (en P.R.E på 1½ år) och hans blivande kompis står nu med en minishettis,sto . Frågan är om man törs ha kvar stoet med dom trots att han är hingst? Rent fysiskt borde det inte funka att betäcka väl?

Sv: Unghingst och minishettis?

Inte om du inte vill riskera ett framtida föl eller betäckningsskador.
Rent fysiskt så klarar dom mer än de flesta tror. Jag vet om ett ministo som rymde in till en arabhingst och blev betäckt med ett föl som resultat. Som tur var gick det bra för alla inblandade.

Stoet kunde i det närmaste stå "rak" under magen på hingsten.

Känner själv en häst som är korsning med Nordsvensk mamma och shettis pappa, så de klarar en hel del.

Nej det vågar man inte.....

som flera andra oxå nämnt, de lyckas med det mesta bara dom vill

Rent spontant...........NEJ!!!!! Ingen bra idé!!:crazy: Vill de kan de lyckas med det mesta!

Tack alla för svaren! :)

Stoet kommer inte att få stå kvar utan flyttas direkt hingsten kommer hem , vi vill absolut inte riskera att stoet blir dräktigt eller skadas , eller att hingsten försöker och vallacken skyddar "sitt" sto.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka