Unghästklass

S

Saagaa

har en 02:a (6år i år) som jag har som mål att debutera LB i sommar på. men i helgen är det LD & LC, dom klasserna ska jag rida unghästklass på. men när får jag sluta rida unghästklass och får jag rida LC avd a och LB i avd b och hur länge får jag rida unghästklass? :) tacksam för svar!

Sv: Unghästklass

Jag har också en 02:a & om jag förstått det hela rätt så får vem som helst rida unghästklass, dvs även om man har en äldre häst. Men under samma tävlingstillfälle/meeting så får man inte starta i både avd B & A..

När hästen är 6 år måste du "kvala" för att få rida avd A, dvs två felfria ritter i avd B i den klass du sen vill tävla avd A i. Så om du rider två felfria 0,90 nu så får du sen starta avd A i 0,90. För att starta avd A i 1 m så måste du ha två felfria i avd B 1 m innan.

Är däremot osäker på hur det är om du på samma tävling vill starta avd A i LC & avd B i LB. Men det kanske nån annan kan svara på.

Är däremot osäker på hur det är om du på samma tävling vill starta avd A i LC & avd B i LB. Men det kanske nån annan kan svara på.

Ja, det får man :) Ska själv debutera 120 i sommar med min nya häst och ska då börja med att rida 1,10 avd A och 1,20 avd B :)

Bara så att det blir rätt: På en tävling/meeting får man starta i olika avdelningar i olika klasser förutsatt att du startar i avd A först och sen kan du starta i avd B i nästa klass. Du får inte göra tvärt om.
Exempel: Du får starta 1m i avd A och sen 1,10m i avd B.
Du får inte starta 1m i avd B och sen 1,10 i avd A.
Det var nog så du menade men det kunde misstolkas!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka