Unghästen lyfte upp katten i svansen

Det är klart att kattungen kan ha skadats, men den behöver inte ha skadats. Det är bara att känna igenom den och se hur den reagerar.

Skulle känna igenom hela ryggen också, om det verkar ömt kan det ju bara vara muskelsträckning likväl som något värre.

Verkar katten okej hade jag nog inte oroat mig, annars går det ju att åka in och röntga för säkerhets skull. Svansen är ju ändå ryggraden, så hade katten haft ont hade jag nog åkt in.
Det beror ju lite på vilken katt det är, en kattunge klarar nog ett lyft i svansen bättre än en gammal överviktig pensionärskatt....

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
676
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka