elisabethgrund

Trådstartare
Hur skulle ni lägga upp ridning/utbildning/aktiviteter för en ung häst som är inriden och trygg, men saknar kondition och muskler?

Nästa steg är att ta in den på banan, att den kan ridas framåt i form i alla gångarter. Att den kan start och stopp och att lära den övergångar.
Ok. Jag rider denna och en lite äldre häst. Det är så enorm skillnad på balans, förmåga att spåra rätt osv, kommer det med träning av t ex övergångar?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama