Unghäst VM?

F

falttavlaaan

Vad är det som krävs för att kvala in en häst dit. Jag har en sex åring som går stadigt i en stjärningt och ska debutera två stjärnigt nästa säsong. Han blir sju år och unghäst VM går väl i ** för 7 åringarna?

Hur bra resultat måste man ha i vilka klasser för att få delta?

Sv: Unghäst VM?

Det är förbundet som plockar ut de som ska skickas dit, utöver det så ska ekipaget vara kvalat i:
1 CCI 1* or 1 CIC 2* and 1 CIC 2* or 2 CNC 2* enligt arrangören, men svenska förbundet kan ha större krav, tex CCI**.
I år var kraven skärpta och antalet tilldelade platser färre, pga att det varit klagomål på standarden på ekipagen, det är ju trots allt ett VM, Sverige skickade ju enbart mkt rutinerade ryttare i år.

Tillägg: Case of excessive entries:
In case of excessive entries (more than 105 horses), the ballot system will be based on
FEI World Eventing Rider Rankings, and in the limit of the quota of horse per nation, to
be determined on the date of the nominative entries.

Och ja, 7-åringarna s klass är CCI**

Lycka Till! :)

Senast ändrad:
Sv: Unghäst VM?

Vad är det som krävs för att kvala in en häst dit. Jag har en sex åring som går stadigt i en stjärningt och ska debutera två stjärnigt nästa säsong. Han blir sju år och unghäst VM går väl i ** för 7 åringarna?

Hur bra resultat måste man ha i vilka klasser för att få delta?

Det räcker inte heller att man har bra resultat utan JJ vill ha en erfaren ryttare. Hannas kompis hade en välkvalad 6-åring (med bra och jämna resultat) förra året men fick inte åka med då hon ansågs som för oerfaren.
En annan, ngt mer erfaren ryttare fick åka med en häst med helt annat resultat i bagaget.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Om en månad stundar unghäst-VM i fälttävlan i Frankrike, som alltid hos arrangören i klassiska Le Lion d'Angers. I år finns tio hästar...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 923
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur