Unghäst på bete

S

Stanhope

Hej! Har en liten fundering, har min treåring på bete i sommar.. hur mycket behöver jag ge honom i tillskottsfoder? Tacksam för svar!!
 
Sv: Unghäst på bete

Så länge han är bra i hullet ingenting, det är bara om den tappar som du behöver tillskottsfodra, för gissar att den mest går och har semester och inte jobbar något speciellt.

Mvh
Camilla
 
Sv: Unghäst på bete

Jag har en 3-årig haflinger. Hon får inget extra, förutom saltsten. Vi har inte jättemycket bete, men hon är så rund och gó så...:D Det beror nog en del på ras också, förstås, hur lätt det är att hålla dem vid gott hull. Eftersom jag har en haflinger och en lite äldre shettis behöver jag nog aldrig fundera på vad man gör med en svårfödd häst, snarare tvärtom ;) !
 
Sv: Unghäst på bete

Min 3 åring går på bete utan tillskott. Längre fram i sommar ska hon börja ridas lite igen och då behöver hon säkert lite tillskott.

Det beror ju på hur betet är. Håll koll på överlinjen....
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
975
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp