Unghäst klasser.

B

**BORTTAGEN**

Jag undrar hur reglerna är ang. unghästar...
Om man har en 5 åring, är det så att man måste rida felfritt 2 ggr i unghäst klass på en viss höjd, innan man får starta som vanligt?

Hur länge får man rida unghästklass?

En som kom igång lite sent :smirk:

Nej en 5 årig häst får inte starta Avd A..däremot när den fyllt 6 år får den starta avd A efter felfria rundor.

Och häste får gå avd B tom hela det året den fyller sex. så har du tex en häst född -99 får den tävla -04 och -05 i avd B år -04 MÅSTE den gå avd B hur många felfria rundor den än gjort (eftersom den är 5 år)

Hoppas jag förklarat bra nu!

4-6 år, gammal hästar/ponnier får gå unghästklass (avd B), dock är det endast 6-åringarna som får starta avd A men då först efter två felfria runder i avd B så samma höjd eller högre.

Tack för svaren, jag har endast tävlat ponny och har varit lite förvirrad ang. unghäst reglerna men nu är allt solklart!

Njaa ungponny och 6 åriga ponnyer får inte starta avb A, läst det någon stans, tror att dom skulle ändra så att det blir så i alla fall :confused:

Jodå, 6-årig ponny får starta Avd A efter två felfria ritter i avd B i samma höjd eller hägre.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
327
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Tora
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama