Unghäst-02!

L

limited_edition

Undrar lite!

Har en Valack-02, som är riden sedan i slutet av december!

ca 10-15 gånger totalt. alltså max. 2-3dgr i veckan ibland bara en.
Uteriden både själv och med andra, riden i alla skritt, trav, galopp. Hoppad två gånger uppsuttet.

Jag undrar hur mycket/ofta ni skulle rida?
Vad ni skulle tänka på under ridpasset?
övningar ni skulle göra? gärna bomövningar mm. ja lite tips överhuvudtaget så blir jag jätteglad!

Jag har så svårt att komma på nån bra övning så det blir mer på måfå för han kan ju inte så mkt. är nästan totalt osvängbar i galoppen tex. haha :D

Sv: Unghäst-02!

H

Jag själv rider aldrig bara mina unghästar.I och för sig är mina hästars inriktning western, men jag varvar även deras träning med engelsk ridning och med tömkörning/tömkörning på volt så bygger man upp en fin o stabil häst.
Antal ggr i veckan är nog lagom med ca 2 till att börja med samt 1-2 dagar tömkörning och någon dag longering. Glöm bara inte att hästen bör ha en vilodag! Vilan under uppbyggnad är lika viktig som träningen för att få en hållbar häst. Mina tävlingshästar vilar en dag i veckan.

Sv: Unghäst-02!

Jag skulle kanske inte låta min häst gå så mycket, men det är ju jag. Min 02 är riden lite i höstas 1-2 dagar i veckan, och hon är nu inte riden sen december,dräktighet och annat har kommit emellan. Men om din häst trivs med att jobba, så fortsätt med det!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min Fröken finns inte mer. Domen kom i slutet av december men det tog några veckor till för mig att skicka in papper till...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Habina
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama