Ung häst i terrängen

M

Micha24

Var ute på min yngsta lilla förmåga idag. Första gången som vi hoppade flera terränghinder i följd (bara hoppat några enstaka plus lite pinnar i skogen samt vanliga hinder med henne innan). Å jäklar va de gick, hopp å studds å sidled å stegra.. Ner i vattnet (å stänka så mkt man bara kan) Tvekade inte på något över huvud taget. (ja inte för att vi hoppade några enorma hinder direkt men ändå). Jag då som efter många om och men bestämt att nu var det bra med fälttävlan (efter att ha tävlat det i 14 år) Nu skulle här börjas mer med banhoppning och dressyr. Tränaren lovordade hene mer än ngn av de tidigare hästarna (å de har gått väldans bra innan om man får säga det själv :p ) Köpt unghäst med hoppstam och nu tusan skulle det bli hoppryttare av mig... Meeen nu tycks det sluta på annat sätt och snart lär man se oss dundra ute på terrängbanorna igen..... Jag som lovat sambon att lugna ner mig,, Så kan de gå :D

Sv: Ung häst i terrängen

Hon är bara 4 år än så länge, men mer positiv tjej får man nog leta efter :D

Hihi vad roligt :D

Får man starta en 6-åring på tävling?

olala tack :)

då ska jag vara med på hägerneholm i sep :D

är du säker? för jag har för mig hört att man får starta med 4åriga ponnys?
i huntings då? synd för hade tänkt vara med i en hunting antingen i aug, el okt med min 4åriga hopponny.

Liknande trådar

Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 424
Senast: KSF
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 400
Senast: juliag
·
N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 820
Fälttävlan Igår gick min häst sin första terrängträning med sambon på ryggen. Ingen av oss har tidigare ridit terräng och hästen är en relativt...
Svar
19
· Visningar
1 467
Senast: _Tazty_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka