Problematisk
Trådstartare
Många av mina fb-vänner delar diverse politiska inlägg såhär inför valet. En person delar SD-grejer, utan källkritik och utan att vara insatt (eller det är iallafall den uppfattning jag får av hur hen uttrycker sig, blandar ihop saker och namn osv) och av nån anledning gör just den personen mig så TRÖTT. Kanske för att hen är typexemplet på faktaresistent SD-väljare, med skygglappar på och guldfiskminne. Kanske för att andra trevliga, vältaliga personer försökt prata med hen om politik, på ett respektfullt sätt, men hen har ett väldigt fult sätt att (inte) disutera.
I vilket fall som helst så har jag kommit till punkten då jag tänker, ska jag bara unfrienda personen? Jag vill ju egentligen inte unfrienda nån pga dennes politiska ståndpunkt så tillvida den inte är extremist (här känner jag kanske att SD är lite hitom gränsen) och jag vill ju egentligen inte skapa mig en röd bubbla av endast likasinnade.
Men samtidigt... Förutom SD-inlägg och något rent rasistiskt uttalande då och då märker jag knappt av hens existens på fb. Är det värt att ha kvar personen som vän, "bara" för att inte skärma av mig helt från alla som inte tycker som mig?
I vilket fall som helst så har jag kommit till punkten då jag tänker, ska jag bara unfrienda personen? Jag vill ju egentligen inte unfrienda nån pga dennes politiska ståndpunkt så tillvida den inte är extremist (här känner jag kanske att SD är lite hitom gränsen) och jag vill ju egentligen inte skapa mig en röd bubbla av endast likasinnade.
Men samtidigt... Förutom SD-inlägg och något rent rasistiskt uttalande då och då märker jag knappt av hens existens på fb. Är det värt att ha kvar personen som vän, "bara" för att inte skärma av mig helt från alla som inte tycker som mig?