Undulat -utomhusvoljär

M

M-Meduza

Skulle vilja ha lite tips på bygge av voljär. Har stor trädgård och eftersom katterna ska få sin "uteplats" tycker jag även sambons två undulater sickan och harry förtjänar en också ( o då kanske ja slipper alla fjädrar sommartid iaf :angel: )

antagligen bygger vi den mot husets ena vägg. Då är det ju inte sol där hela dygnet. Är typ där solen går upp.

Ska man bygga som små hus till pippisarna också där inne?självklart massa grenar osv.. Vi har nära till skog ;)

förstått att tak över halva och nät över halva är bra så dom kan duscha i regnet :rofl:

Vore jättekul att se andras voljärer och stoooora burar...
Jag tänkte att den skulle bli ca1,8mhög, nästan 2 m bred. sen vet jag inte djupet? 1 m kanske? el ska det va mer?

aldrig haft fågel....men försöker sätta mig in i det o läsa här =)

Sv: Undulat -utomhusvoljär

Har inte så mycket hjälp att ge, ville mest berätta att även jag ska snickra ihop en kombinerad inomhus-utomhusvoljär till sommaren. Om jag får som jag vill! :)

Har inte så mycket hjälp att ge, ville mest berätta att även jag ska snickra ihop en kombinerad inomhus-utomhusvoljär till sommaren. Om jag får som jag vill! :)

jaså ja då e vi två.. vi ska bygga en kattgård också i direkt anslutning till huset..

men hu va mycket det e att göra.bräklä o måla hela garaget..måla hela huset..så in hela trädgården:crazy:

men katt o fågelhus e viktigast

Kom nu bara ihåg att sära på byggena, så inte katthuset går ihop med voljären haha! :)

Kom nu bara ihåg att sära på byggena, så inte katthuset går ihop med voljären haha! :)

tänkte dom skulle va i samma :angel: haha
näh det blir en bra bit ifrån. katterna tycker dom e väldigt intressanta..
fast fåglarna är inte dumma.. o dom retar katterna från buren.hehe

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är sugen på att skaffa en igen... :) Hade det när jag var liten och bodde hemma och den blev så tam och social, jätterolig! Tycker...
Svar
4
· Visningar
12 035
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama