Underställ - vad ska man köpa?

Ramona

Trådstartare
Jag behöver köpa nya underställ. Jag har flera stycken i syntetiska material eller i blandmaterial, men när jag åker framför allt längdskidor tycker jag att jag blir så kall om benen. Utförsåkning är inte lika känslig av någon anledning.

Har kollat in Kari Traa's Rose i 100% merinoull och jag gillar dem, men inte priset. Jag hade velat klara mig under tusenlappen för tröja och byxor. Även på rean nu hamnar jag en bra bit över det när det kommer till den modellen jag kollar på.

Jag har fått för mig att 100% merinoull är det enda rätta, men jag kanske tänker fel?

Jag är ändå ganska så aktiv på vintern och vill ha ett varmt underställ som leder bort svetten så jag inte fryser.

Merinoull är det bästa!

Jag har flera olika märken och tycker bäst om Devold och Bergans. Även icebreaker är en favorit. Jag tycker Kari Traa kliar, det gör inte de andra. De finns ju i flera tjocklekar, så jag har allt från supervarmt till lite tunnare. Devold understället gör verkligen sitt jobb nu när det är äckelkallt häruppe...

Vad är det för modell på Devold? Där jag kollat har de bara någon mellantjock modell.

Lindberg har ett set (i merinoull) som kostar 750 kr. Jag tycker mycket om det och använder det i stallet vintertid och trots att jag är lättfrusen klarar jag mig bra. Vuxensetet är unisex så jag som är liten köpte 170 barn istället och fick det ännu lite billigare. Kika in det :)

Ull är överlägset! Men.. Tyvärr är de som tål maskintvätt behandlade så att ullen till viss del förlorar sina branta egenskaper.
Så jag säger, obehandlad ull, typ ruskovilla :love:

Jag behöver köpa nya underställ. Jag har flera stycken i syntetiska material eller i blandmaterial, men när jag åker framför allt längdskidor tycker jag att jag blir så kall om benen. Utförsåkning är inte lika känslig av någon anledning.

Har kollat in Kari Traa's Rose i 100% merinoull och jag gillar dem, men inte priset. Jag hade velat klara mig under tusenlappen för tröja och byxor. Även på rean nu hamnar jag en bra bit över det när det kommer till den modellen jag kollar på.

Jag har fått för mig att 100% merinoull är det enda rätta, men jag kanske tänker fel?

Jag är ändå ganska så aktiv på vintern och vill ha ett varmt underställ som leder bort svetten så jag inte fryser.

Devold! I ull!

Jag vill varmt.. rekommendera mkt prisvärda lätttvättade muleseringsfria ullunderställ från Stormbergs på nätet deras m polo o dragkedja bor jag i, är klart beroende! Använde syntet i flera år luktar svett o är kass!

Min favorit är Mons Royale. Merinoull Tröjan har jag hela vintern (dvs 7 månader i Finland) och på något underligt vis sätter sig inte hästlukt i den. Inte smuts heller, så man behöver inte tvätta den särskilt ofta. Om man nu ändå tvättar den är den såpass snygg att den kan dubbla som fintröja på jobbet. Helt otrolig kvalitet och varm trots att den är jättetunn. Dock inte billig.

Fristad, Blåkläder och andra arbetsklädesmärken tycker jag har bra produkter i merinoull.

Själv är jag inte så förtjust utan använder Fristads rutsydda underställ. Populärt hos bl a fotbollsspelare i träning.

Woolpowers underställ har jag hört ska vara bra och jag tänkte prova något av dem nästa gång. Lite dyra kanske.

När det är så här kallt (runt -30) tycker jag att ullunderställ, fleeceunderställ, fleecetröja, obestämbara mjukisbyxor, overall/skoterkläder, pälsmössa och yllesockar i kuomaskor är bland det bästa för att hålla sig varm. Handskar/vantar är dock alltid en svag punkt tyvärr.

Kolla ullmax. Bra priser.

Jag har två olika, ett Rose från Kari Traa och jag upplever inte att det kliar.

Garanterat klifritt är dock understället i sidentrikå. Beroende på var man köper blir det billigare än KT.

Säger som flera andra, merinoull.
Men! Jag har även ett par fleecefodrade underställsbyxor för när det är riktigt kallt (utförsåkning i skalbyxor).

Tufte bambull är helt suveräna. Där har du merinoull i kombination med bambuviskos som ligger närmast huden = kliar inte.
Man är varm även om man blir våt eller svettas.
Inte billigast, men de överlägset bästa jag haft. Du hamnar över din budget, men av alla underställ jag har, är det i särklass. Annars hade jag inte kommit dragandes med det när du var så tydlig med din budget.
Finns på nätet.

Ramona: vad blev det för något?
Jag behöver köpa ett extra set inför skidresa och kom att tänka på den här tråden.

Jag köpte från Ullmax på rea efter jul och trodde att det var ull, vilket det inte var. Men ändå var deras underställ ett av de bästa jag har haft. Så det kan vara något att kolla upp.

Jag köpte från Ullmax på rea efter jul och trodde att det var ull, vilket det inte var. Men ändå var deras underställ ett av de bästa jag har haft. Så det kan vara något att kolla upp.
De har både med ull och utan. Har en med blandat son jag tycker är bra därifrån :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka