Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väldigt stora variationer när man googlar.Min lön är inget jag diskuterar. Googlar på löner för uska kan du få ett hum om hur läget ligger. Sen är det viss variation utifrån det. Allt hänger på CV:t.
Tack för svar!Jag är inte undersköterska men på mitt jobb finns mängder med undersköterskor. De ligger mellan 29-31 i grundlön innan ob. Vi jobbar statligt på SiS.
Ja. För att det ÄR stora variationer över landet.Det är väldigt stora variationer när man googlar.
35? Wow, vilken dröm att komma dit!Är ej Uska men väntar på att få validera upp mig. Jobbar i kommunal hemtjänst och här ligger uskorna mellan 29000-35000 beroende på ålder, erfarenhet och deligationer samt extrauppdrag.
35? Wow, vilken dröm att komma dit!
Själv har jag jobbat i ca 12 år totalt, ligger runt 29 innan skatt. Jobbar kommunalt.
Ja, inom vården är det orättvist. Vet flera på jobbet som ligger högre med mindre ansvar för att de bytt kommun och kunnat få upp sin lön(eller legat så högt innan de bytte jobb).
Shit va dåligt!!Här om du jobbar i region som uska har du ungefär 23 i lön, och lite lägre om du jobbar kommunalt.
Jag vet de i för som min ena syster nyligen utbildade sig till uska och jobbar i regionen. Hon krävde en viss lön annars fick de vara enligt henne. Men ja många av dem som jobbar här som uska har väldigt dåligt betalt och det har de haft i alla år. Min mor jobbade många år i kommunen här som uska.Shit va dåligt!!
Då ligger tom jag som biträde avsevärt högre.
Min syster jobbar som undersköterska och är utbildad sedan bara något år, får 21 900. Det är mer än på förra jobbet dock...
Men snittlöner är väl snitt för hela yrkesgruppen - från de med noll erfarenhet till de med 30 års erfarenhet. Så det är väl inte så konstigt att en nyutbildad har rejält lägre än snittet?Det där är ju bara för bedrövligt dåligt. Snittlönen ligger på 27500 (kan minnas lite fel på de sista hundralapparna)
Inte konstigt att vården inte har personal med sånna skitlöner.
Ja självklart är det just snittlönen. Men att ligga 6000 under är inte ok alls. Inte när många biträden går in på 24000.Men snittlöner är väl snitt för hela yrkesgruppen - från de med noll erfarenhet till de med 30 års erfarenhet. Så det är väl inte så konstigt att en nyutbildad har rejält lägre än snittet?
Sen kan jag också tycka att 21900 är i underkant som ingångslön, men uska kan man väl bli färdig med på gymnasienivå?
Fast om man ska kunna få en hyfsad lönekarriär med mer lön för ökad erfarenhet och ökat ansvar måste ingångslönen vara mycket lägre än snittlönen. Det vore snudd på absurt om snittlönen låg närmare ingångslönen.Ja självklart är det just snittlönen. Men att ligga 6000 under är inte ok alls. Inte när många biträden går in på 24000.
Variationen är för stor i förhållande till arbetsuppgifter och sett i procent.