Z
zillax89
Min häst har ett konstigt skrubbsår liknande märke på höger bak, på innersidan precis ovanför ganashcen, hon har haft liknande "sår" bakom öronen, på bog och på halsen. Men de såren e borta nu. Hon kliar sig mycket mot tunna träd som står i hagen och på flera ställen har hon förlorat päls. Men det är bara små områden och mest på halsen/bogen och huvudet. Hon har mjäll, kan det vara något annat än mjället som irriterar henne? och hur blir man av med det? man kan väl knappast bada en häst i den här kylan..? Vi ringde veterinären för fyra veckor sen, hon har int hört av sig som hon sa att hon skulle göra. jag vågar inte rykta hästen så jättemycket, rädd för att hon skall fälla ännu mer och förlora den päls hon har kvar. Hon fäller väldigt mycket på rygg och bak med antar att det är normalt, de börjar väl fälla runt den här tiden på året, eller..?
Dessutom var hon varm på båda bakhovarna idag, och då menar jag VARM... skall ta hit en lite mer hästkunnig person idag men vet inte om hon kan hjälpa så jättemycket, bara orolig. Första hästen jag har och skulle aldrig förlåta mig själv om hon for illa på något sätt. Har en mindre häst också som inte har liknande sår och som inte börjat fälla än.
Några tips? några erfarenheter? dela med er!
Dessutom var hon varm på båda bakhovarna idag, och då menar jag VARM... skall ta hit en lite mer hästkunnig person idag men vet inte om hon kan hjälpa så jättemycket, bara orolig. Första hästen jag har och skulle aldrig förlåta mig själv om hon for illa på något sätt. Har en mindre häst också som inte har liknande sår och som inte börjat fälla än.
Några tips? några erfarenheter? dela med er!